افزایش بی رویه از آب چاه، علت اصلی قطع آب شرب در روستا‌های باغملک

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان، علت اصلی قطع آب شرب در روستا‌های باغملک را افزایش بی رویه از آب چاه برای کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل حرباوی سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان درخصوص قطع آب شرب در روستا‌های باغملک گفت: آب شرب ۵ روستای بخش بارانگرد شهرستان باغملک با جمعیتی بالغ بر ۵۶۰ خانوار از چاه بارانگرد تامین می‌شود.

او بیان داشت: برداشت بی رویه آب از چاه‌های پیرامون از سوی کشاورزان، تعداد بالای چاه‌های آب کشاورزی منطقه و رعایت نکردن حریم چاه‌ها علت خشک شدن این چاه آب است.

حرباوی با اشاره به حل موقت مشکل قطعی آب شرب در ۵ روستای این شهرستان اظهار کرد: با مشارکت یکی از خیرین منطقه بارانگرد، یک حلقه چاه مربوط به مزارع کشاورزی به طور موقت تحت اختیار آبفا روستایی قرار گرفت تا مشکل آبرسانی به ساکنان روستایی دچار مشکل، برطرف شود.

او با بیان اینکه هر سال و با آغاز فصل کشت شلتوک شاهد خشک شدن موقتی این چاه‌های آب در منطقه هستیم، اذعان داشت: پروژه انتقال آب از رودخانه مال آقا به منظور رفع دائمی این مشکل در دستور کار قرار دارد و در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. اینگونه مشکلات به وجود آمده در بحث قطعی آب موقتی است و رسالت آبفا روستایی خوزستان در آبرسانی به روستا‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله انجام پروژه‌های آبرسانی، تعمیرات و نگهداری به صورت مستمر در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

پایان مشکل قطع آب در روستا‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار