انگشت شکسته، پسر دانش‌آموز را به کشتن داد! + جزئیات

پسر دانش‌آموز که هنگام ورزش در حیاط مدرسه انگشت دستش آسیب دیده بود به‌ تشخیص پزشک تحت عمل جراحی قرار گرفت اما دیگر به هوش نیامد. ‌

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،روز حادثه «سهراب» طبق معمول روز‌هایی که ورزش داشت صبح زودتر از خواب بیدار شد و پس از پوشیدن لباس‌هایش با شوق فراوان به مدرسه رفت. زنگ ورزش در حیاط با همکلاسی‌هایش بازی می‌کرد که ناگهان پایش لغزید و زمین خورد. انگشت دست راستش بشدت آسیب دیده بود. مدیر مدرسه وقتی دید نمی‌تواند کاری برای پسرک انجام دهد بلافاصله با خانواده او تماس گرفت. پدر و مادر «سهراب» که همه زندگی‌شان همین یک پسر بود، نگران و هراسان بلافاصله خود را به مدرسه رساندند و پسرشان را به نزدیک‌ترین بیمارستان بردند.

انگشت شکسته پسر دانش آموز را به کشت داد! + جزئیات

متخصص ارتوپد پس از معاینه دست پسر دانش‌آموز دستور جراحی داد، اما از آنجا که به تشخیص او باید پسر ۱۷ ساله بیهوش می‌شد، از پدرش خواست کار‌های بستری را انجام دهد. سهراب از شدت درد به خود می‌پیچید و طاقتش تمام شده بود دقایقی بعد وی را به اتاق عمل بردند و پدر و مادرش پشت در منتظر ماندند. دکتر اطمینان داد که جراحی بسیار ساده‌ای است و خیلی زود تمام می‌شود، اما وقتی عمل یک ساعت طول کشید والدین او را نگران‌تر کرد. سرانجام در شیشه‌ای اتاق عمل باز شد و پزشک متخصص در حالی که ناراحتی در چهره‌اش مشاهده می‌شد سرش را بالا آورد و به پدر «سهراب» گفت: «متأسفانه پسرتان اواخر جراحی ایست قلبی کرد و تلاش ما برای احیا هم نتیجه نداشت و دچار مرگ مغزی شد.»


داغ ترین حوادث امروز:

دسیسه یک خواهر در عشق ممنوعه

راز شوم قرار‌های شبانه دختر ۱۶ ساله تهرانی

داستان دروغ یک قتل برای انتقام از خواهر

ردپای ۲ مرد ناشناس در مرگ مرموز زن تنها

شگرد عجیب دختر عمو‌های سارق

اسیدپاشی وحشتناک توسط مرد بدبین


زن و مرد میانسال که از شنیدن خبر فوت تنها فرزندشان شوکه شده بودند، در بهت و ناباوری به دکتر نگاه می‌کردند. مگر ممکن بود یک عمل ساده، جگر گوشه‌شان را از آن‌ها گرفته باشد.

چند روز بعد والدین سهراب که هنوز مرگ پسرشان را باور نداشتند برای پیگیری علت فوت وی و شناسایی مقصران و مجازات آن‌ها علیه کادر درمانی و پزشک متخصص به دادسرای ناحیه ۱۹ (جرایم پزشکی دارویی) شکایت کردند.

پدر «سهراب» در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده در حالی که هنوز لباس مشکی بر تن داشت، به بازپرس شعبه چهارم گفت: «پسرم سالم بود و بیماری خاصی نداشت. فقط انگشت شست دست راستش در مدرسه آسیب جزئی دیده بود. اما متخصص ارتوپد اصرار داشت که او را برای جراحی بیهوش کند. نمی‌دانم در اتاق عمل چه گذشته، اما من به‌خاطر تجهیز نبودن اتاق عمل برای احیای قلبی پسرم، تشخیص اشتباه پزشک برای بیهوشی کامل، انجام نشدن آزمایش‌های کافی قبل از عمل و قصور پزشک بیهوشی از بیمارستان و کادر درمانی شکایت دارم. رئیس بیمارستان و متخصص ارتوپد باید به خاطر مرگ پسرم پاسخگو باشند و مجازات شوند.»

پس از صحبت‌های پدر «سهراب»، تکنیسین بیهوشی که به‌عنوان یکی از متهمان احضار شده بود، در توضیح این اتفاق گفت: «بیمار تا ۱۰ دقیقه پس از پایان جراحی حال مساعدی داشت، اما در یک لحظه ضربان قلبش قطع شد، احیای اولیه را انجام دادند، اما بیمار که نیمه هوش بود از درد قفسه سینه می‌نالید. آن‌طور که در شرح پرونده‌اش هم نوشته شده بود پسر نوجوان انگار تپش قلب بالا داشته و گاهی قرص کاهش ضربان قلب مصرف می‌کرده و حتی احتمال می‌دهیم مصرف دارو‌های غیرمجاز بدنسازی روی مغز او تأثیر داشته و سبب بروز این اتفاق تلخ شده باشد.»

اثبات قصور صددرصدی کادر بیمارستان
با توجه به نتایج کالبدشکافی، کارشناسان علت مرگ پسر دانش‌آموز را ضربان نامنظم قلبی و نرسیدن اکسیژن به مغز پس از جراحی اعلام کردند. به این ترتیب پرونده با دستور بازپرس به کمیسیون پزشکی فرستاده شد و متخصص بیهوشی را به میزان ۸۰ درصد و مسئول فنی بیمارستان را به‌عنوان شخصیت حقوقی به علت نقص تجهیزات و چیدمان نادرست نیرو‌ها به میزان ۲۰ درصد در مرگ «سهراب» مقصر دانستند.

پس از صدور این رأی، کیفرخواست پرونده با عنوان اتهام قتل شبه‌عمدی ناشی از عدم رعایت موازین علمی و فنی برای متخصص بیهوشی و مسئول فنی به‌عنوان نماینده بیمارستان صادر شد. طبق این حکم از آنجا که بیمارستان شخصیت حقوقی به‌شمار رفته و در جرایم غیرعمدی شخص حقوقی مسئولیت کیفری ندارد از جنبه عمومی جرم، مجازاتی برای آن صادر نشد.

در حالی که پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۰۴۳ دادگاه کیفری ۲ (مجتمع شهید قدوسی) به ریاست دکتر محبوب افراسیاب ارسال شد، اما خانواده «سهراب» که در جریان رسیدگی به پرونده دریافتند براساس قانون، مجازات زندان در انتظار متهمان پرونده نیست، پیش از برگزاری دادگاه از پیگیری پرونده صرف نظر کرده و با دریافت دیه از متهمان برگه رضایتنامه را امضا کردند.

به این ترتیب قاضی پرونده با اعلام رضایت خانواده پسرک، متخصص بیهوشی را از جنبه عمومی جرم محاکمه کرد و وی را به‌دلیل قصور ۸۰ درصدی در مرگ پسر دانش‌آموز به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۶ ماه خدمات رایگان در مؤسسه محک به‌عنوان جایگزین یک سال حبس محکوم کرد. طبق این حکم در صورت اجرا نشدن این مجازات و تکرار جرم دفعه اول و دوم به ترتیب یک چهارم و یک دوم دیگر نیز به آن اضافه می‌شود. برای بیمارستان نیز به‌عنوان شخصیت حقوقی محکومیت کیفری براساس قانون لحاظ نشد و سایر کادر درمانی نیز از اتهامات تبرئه شدند.

منبع:ایران

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار حوادث ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
دکتر های سهمیه ای ...
Germany
ناشناس
۰۶:۰۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
اى واى خدايا خودت به فرياد مردىم برس....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
اسم بیمارستان رو برای مردم بگید تا بدونن و دیگه اونجا پا نزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
چه غم انگیز وناامید کننده.....
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۲۳:۲۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
چند وقت پیش خواهرم خواست بچه بیاره به بیمارستان مراجعه کردیم وزن بچه حدود ۴.۵ کیلو گرم بوده من از زبان یکی از پرسنل خود بیمارستان شنیدم که گفته بود امشب چهارتا طبیعی داریم دوتاش برای تو دوتاش برای من تا طرح کارآموزیمون تموم شه متاسفانه صبح روز بعد بچه که کاملا سالم بود رو مرده به دنیا آوردن هیچ کدوم هم زیر بار مسئولیت کارشون نرفتن بعد ثابت شد که این بچه حتما باید سزارین میشده برای این بچه حدود ۲۰ میلیون هزینه کردن بندگان خدا همینجوری به خاطر یک اشتباه پزشکی نیومده از دنیا رفت شکایت هم کردیم ولی متاسفانه هیچ رسیدگی خاصی نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ناظم مدرسه باید پاسخگو باشه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۹:۳۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
ناظم مدرسه قدرت مافوق تصور دارد! در آن واحد می تواند حداقل۱۵۰
نوجوان پر از انرژی را میان دو دستش نگه دارد! و کنترل کند که مبادا زمین بخورند و دچار شکستگی یا آسیب دیدگی شوند!!!!......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
نتیجه می گیریم که بابا دم اون موتورسوارا گرم که زدن اون یارو دکتره را تو تونل نفله کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
آقا اردشیر عضو این بیمار را فقط باید بی حس می کردند نه بی هوش!
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۱:۳۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
خدارحمت کنه اما خدا به مسولین مدرسه هم خیلی رحم کرد!
Iran (Islamic Republic of)
فدوی
۲۱:۳۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
پزشکان سهمیه ای کنکور وبازی باجان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
پدرو مادرش به دیعه راضی شدن،اگه رضایت نمیدادن جال متخصص بیهوشی گرفته می شد چون با رضایت بازم براش جریمه و زندان در نظر گرفتن
البته معمولا اکثر اعمال جراحی رو تکنسین انجام میده،پزشک فقط مهرش میکنه ،ضمنا اگه پرونده این بیمارو کنار باقی پرونده های بایگانی بزارن خیلی پرونده تمییز و کاملی هست ،چرا ؟ چون میخوان مو لا درزش نره و تمامی ایرادارو بردارن تا زیر سئوال نرن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۱۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
والا من بیشتر از پدر و مادر بیچاره ای پسر شوکه شدم...خوب این قتل عمد حساب میشه..خوبه والا ...قانون.....
United States of America
کیان
۲۰:۵۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
آقای دکتر نمی توانست بی حسی موضعی (فقط دست را انجام بده) !؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۰۰:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
انگشت کوچکه منم شکسته بود بیهوشی کامل وبه نام جراحی پین گذاشتن توش ...اگه موضعی باشه بهتره ضررش برای قلب ومغز وسلامتی بدن کمتره ...توفیلمهای پزشکی خارجی عمل باز مغز هم میکنند بیمار زیر دستشون بیهوش نیست ...اینجا برای راحتی خودشونه که بیهوشی کامل ..چون یا حال وحوصله موجود زنده رو ندارند یا نمیخوان درجریان عمل وصحبتهاشون باشن وعین گوشت لخت ولحم اینور اونورش کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
واقعا خدا خیرشون نده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۱۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
اگه این دانش آموز تو مدرسه فوت میکرد به اولیایش میگفتن اصلا رضایت نده وقاضی حکم به پرداخت دیه کامل می داد.این است فرق بین وزارت بهداشت و وزارت آ.پ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
عجب ، بچه مردم رو بکشن اخرش برای یه قتل ده میلیون بدن و تمام .
عجب مجازاتی با این مجازات سنگین معلومه از این اتفاقات باز هم اتفاق افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ده میلیون..این چه قانونی است..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
اگر سوابق پزشکی هر شخص از ابتدای زندگی بصورت الکترونیکی وجود داشته باشد و پزشکان و بیمارستانها قبل از هرگونه تصمیم گیری آن را بررسی کنند چنین اتفاقاتی کمتر خواهد افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
10 میلیون برای پزشک متخصص بیهوشی که چند برابر این مقدار از بیمارستان و عمل های پول میگیره چیزی نیست. باندازه هزینه یک سفر شمال یا کیش رفتن آقای دکتر با خانواده شونه. بیچاره پدر و مادر
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۰۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
این ده ملیون جریمه است پرداخت دیه جدای از این است گمان کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ای بابا باید یه دادگاه خودشون تاسیس میکردن تا براشون پیگیری کنه کاری داره مگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
یه نفر رو کشتنااااا....

به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۶ ماه خدمات رایگان در مؤسسه محک به‌عنوان جایگزین یک سال حبس محکوم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
پزشک ها همیشه در امان اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
خیلی حکم حالبیه !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۰۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
یعنی جون یه آدم تا این حد بی ارزشه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
MOSTAFA
۱۷:۴۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
به همین راهتی ۱۰میلیون دیه میدن.صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ده میلیون فقط از نظر جنبه عمومی جرم است و گرنه دیه سرجایش است لظفا دقیق مطالغه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری سیستانی
۱۷:۳۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
انشاالله ایت رییسی با تدابیر درست و ماندهگارش این قانون را هم عوض کند که دکتر.دکتری را قضاوت نکند .اتحادیه ای غضو خودش را محاکمه نکند. هیچ وقت اعضا کمیسیون پزشکی عضو خودشان محکم نمی کند.10میلیون برای این قشر چیزی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
بیمارستانها به علت تحریمها داروی بیهوشی مناسب در اختیار ندارند لطفا فعلا جراحی نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۷:۳۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
تا دوباره تکرار نشده این اتفاقات تلخ به تمام بیمارستان های کشور اخطار چیدمان و تجهیز کامل نفرات و تجهیزات اتاق های عمل داده شود نه فقط یک داستان تعریف شود ! ما باید عملگرا و اصلاحگر ایرادات باشیم نه ناظر تکرار مکررات ! با شگاه جوانان بپا خیز و چراغ اول را روشن کن و اقدام کن. یا علی مدد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
همین که مجازات انقدر آسان گرفته میشود باعث اینهمه سهل انگاریست پزشک خاطی انقدر خیالش راحته که اگر ده نفر رو بکشه مشکلی براش پیش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
بیکار بودی این همه خرج کردی و شکایت، بعضی ها مصون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
خدایاخودت به داداین مردم برس واقعاگریه ام گرفت بچه معصوم وبی گناه ابنافقط فکرجیبشون هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
٨٠درصد فقط ١٠تومان
خیلی مسخرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
همه مقصرند الا دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
داروهای بیهوشی وارداتی،اکثرا تقلبی وخطرنک هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
این چه معنی میده ؟ یه نفر رو راحت بکشن بعد راحت بدون هیچ محاکمه ای با یه جریمه ساده آزاد بشن ؟ مگه طرف بچه شو از سر راه اورده که راحت از دست بده ؟ این عدالته واقعاً؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ده میلیون تومان از نظر جنبه عمومی جرم است دیه هم علی حده حساب میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ده میلیون جزای نقدی علاوه بر دیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
به نظرم این ده میلیون به علاوه دیه ای هست که پرداخته به عنوان خسارت داده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
ولی شایدم چون قتل غیر عمد محسوب شده نرخش پایینه ..هرچند دنیارو بدن جای ثمره زندگی والدین وجون نوجوان نیارزد ... چون واقعا ناگهانی وبی دلیل وسرمساله پیش افتاده . فوت شد ..کلا با بیهوشی کامل سرهرجراحی وهر عضوی مخالفم ..مساله ایست قلب وسکته مغزی هم به خیر بگذره باز عوارضش اثر میگذارد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
متاسفم به این کادر و بیمارستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
عزیزان خانواده شان دیه را گرفته اند . این ۱۰ میلیون تومان جریمه بوده که اضافه بر دیه باید پرداخت شود.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۱۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
من دماغ ف=هم چندسال پیش شکسته. نرفتم عمل کنم. حالا دیگه می ترسم . دیگه نمی روم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
حداقل اسم بیمارستان رو میگفتید که کارمون به اونجا نیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
واقعا عجب قانون عجیبی داریم ما یک نفر فوت کرده خانواده دربه درش دستانش به عیجی بتد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناصر خان
۱۴:۵۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ای کاش می شد کادر ببیمارستان جریمه میشدند تا شاهد باشیم بدون نظارت پزشک به بیمارستانی نیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
متاسف
Netherlands
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
بچه مردم و کشتید ده میلیون تومن جریمه فقط؟
Iran (Islamic Republic of)
برای او
۱۴:۴۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
کسانی که به همین سادگی تمام آرزوهای پدر و مادری را نابود می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
لااقل اسم بیمارستان را اطلاع رسانی می کردید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
این دکترها همان استادزاده هایی که با سهمیه رفتند رشته پزشکی.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۱۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
یعنی چیییییی
؟
Iran (Islamic Republic of)
ناصر خان
۱۴:۴۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
واقعا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ده میلیون فقط؟
چقدر متأسف شدم واسه پدر و مادری که مفت بچه شون رو از دست دادند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
مگه کاسبیه که میگی مفته؟؟؟؟؟؟یکم سطح فکرتو ببر بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
شاید منظورش از مفت سر یک شکستگی ساده جان باخت ...وگرنه کدوم پدرومادری دلش اروم میشه بادیه ..ولی اونها حاضرند تمام هستی وعمر وچند برابر دیه رو بدن که تنها بچشون زنده باشه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
خوبه والا بزنن بکشن اخرشم 10 تومن بدن و برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
تازه اینا شکایت کردن اگه کسی شکایت نکنه پول بیمارستانم ازشون میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۸:۴۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
به نظر بنده همان گونه که منشور کادر هستش باید منظور بیمارهم رعایت بشه باید به اشد مجازات برسند
Iran (Islamic Republic of)
اردشیر
۱۶:۰۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
برای این بیمار چند مسأله هست اینکه بیمار ممکنه پنهانی برخی داروهای غیر مجاز استفاده مبکرده که نگفته همون باعث رکشن شده والا هر روز بیماران کم سن وسال زیادی عمل میکنند اتفاقی نمی افته پس ایشون استثنا بوده و مشکل خود فرد بوده .دوم اینکه تیم بیهوشی میتونسته بیهوشی نه بی حسی لوکال که از مچ دست بی حس میکنند نیازی به بیهوشی و عوارضش نیست احتمال زیاد متخصص بیهوشی و تکنسین با تجربه نبوده اند‌.سوم اینکه بسیاری از شکستگی‌ها توسط دو پزشک درمان متفاوتی دارند مثلاً یک پزشک تشخیصش گچ گیری ساده هست ولی برخی بخاطر سود مالی ترجیح مبدهن عمل کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
باید فکری بر داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
جدیدا طی چندسال اخیر در شکستگی انگشتان ازپین میله فلزی استفاده میکنند ..گچ را برای عضوهای بزرگتر ..بیهوشی کامل میکنند تا بیمار هیچ حرکتی نداشته باشه چون حساسه ورگ وتاندون ومفصل های ریز میلیمتریه..بسته به نوع شکستگی وفاصله ایجاد شده بین شکستگی هم داره ..شکستگی نوع بد روجراحی به جای گچ میگیرند طول دوره خوب شدن وگرفتگی رو طولانی میکنه ودراخر میله رو میکشند بیرون ... تجربه شخصی خودم بود ..منم با شنیدن جراحی وبیهوشی کامل تعجب کردم واعتراض .ولی بعدا درون عکس های رادیو لوژی ونوع شکستگی وحساسیت میلیمتری میله رودیدم وسرج کردم که بدترین نوع جوش خوردن استخوان در انگشتانه متقاعد و.. ولی اگه بیهوشی کامل نباشه وموضعی کم خطر تره..سوابق وتجهیزات کامل نبوده که محکوم شدند ...درمورد تپش قلب میتونم بگم یسری افراد بدون هیچ مصرف دارویی تپش قلب بالایی دارند پسر منم تپش قلبش بالاست بی دلیل ..ازمایش خون وتیرویید و...زمان استرس دیگه بدتر میشه .نظر شخصی بود ..