باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

انتقاد دبیر اجرایی بیست و چهارمین دوره تئاتر تهران از نبود نقشه راه/ جشنواره ای که با وجود مشکلات مالی متوقف نشد

شریفی گفت: جشنواره تئاتر استانی در تهران با وجود کمبود منابع متلی متوقف نشد.

حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان - بیست و چهارمین دوره از جشنواره  تئاتر استان تهران در حال برگزاری است و در این دوره از جشنواره نیز گروه های استانی و شهرستانی استان تهران شرکت کرده که البته باید این جشنواره را تنها محملی برای دیده شدن گروه های شهرستان ها دانست.

این جشنواره از تاریخ ۹ الی ۱۳ آبان ماه در پردیس تئاتر تهران با اجرای دوازده گروه نمایشی همراه بوده است. حالا به بهانه این جشنواره با ابراهیم شریفی معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و دبیر این دوره از جشنواره، حمیدرضا صفار رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران و دبیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره و محمد خوشابی رئیس دبیرخانه و مدیر اجرایی جشنواره بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

ابراهیم شریفی دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران در پایان ماه‌های سوگواری محرم و صفر و برگزاری دوره‌های بعدی در گفت و گو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوانگفت: امسال با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با وجود کمبود منابع مالی برگزاری جشنواره تئاتر استانی در تهران همچون برخی استان‌های دیگر متوقف یا به بخش خصوصی واگذار نشد و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران به عنوان بازوی اجرایی معاونت هنری و سینمایی اداره کل تهران کوشش بسیاری در برگزاری آن داشت.

وی  افزود: اگرچه پردیس تئاتر تهران در شعاع مرکز نمایش تهران قرار ندارد و دسترسی به آن برای تماشاگران و علاقمند کمی دشوار است، اما استقبال خوبی از اجرا‌های جشنواره شده است. من از همکاری و تعامل نزدیک مدیریت پردیس تئاتر تهران، حسین عالم بخش و بابک تن معاون وی در برگزاری جشنواره سپاس و کمال تشکر را دارم.

شریفی درباره تولید آثار توسط گروه‌ها در شهرستان‌های تهران گفت: من گروه‌های نمایشی شهرستان‌های تهران را به تولید و آماده سازی آثار نمایشی به منظور ارائه در دور بعدی جشنواره فرا می‌خوانم تا از فرصت گفت و گو، تعامل و تجربه اندوزی گروه‌ها از یکدیگر بهره ببرند.

وی افزود:به بخش‌های جشنواره امسال مسابقه عکاسی مانند سال گذشته و جوایز کانون نویسندگان و منتقدان اضافه شد که سبب رشد و ارتقای  سطح جشنواره می شود.

حمید رضا صفار دبیر اجرایی این دوره از جشنواره نیز در خصوص این جشنواره گفت:حضور گروه‌های نمایشی شهرستان‌های تهران در این جشنواره نمایانگر پتانسیل موجود در بخشی از بدنه تئاتر استان تهران است. دسته‌ای از گروه‌های نمایشی استان تهران تنها به حضور در این جشنواره بسنده می‌کنند و پس از بیرون آمدن از آن،هیچ کوشش و کنشی در تئاتر ندارند حتی برخی اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تمرکز خود را به برگزاری جشنواره تئاتر استانی معطوف می‌ کنند، اما پس از پایان پذیرفتن جشنواره هیچ نقشه راهی در ادامه آن ندارند و بعد از آن نیز پاسخگوی هیچ هنرمندی نیستند.

جشنواره تئاتر استانی، محلی برای دیده شدن توانایی‌های گروه‌های نمایشی شهرستانی است

صفار با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر استانی سبب دیده شدن گروه های نمایشی می شود , بیان کرد :  جشنواره تئاتر استانی، محلی برای ارائه و دیده شدن توانایی‌های گروه‌های نمایشی شهرستانی و الزام انجام کار و فعالیت تئاتر در امتداد برگزاری آن است.  روابط دوستانه و نزدیک انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان سبب آسودگی و آرامش خاطر گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره و نیز بالا رفتن سطح برگزاری آن شده است.

وی افزود: کار در بخش مدیریت فرهنگی و دبیری جشنواره‌های هنری همیشه چالش برانگیز است و ارائه خدمات میزبانی مورد رضایت و خشنودی همگان خواست و آرزوی قلبی مسئولان و دبیر اجرایی این جشنواره نیز محسوب می شود.

گروه‌های نمایشی شهرستان‌های تهران به شکل مدوام در اندیشه تولید تئاتر باشند

محمد خوشابی مدیر اجرایی این دوره از جشنواره بیان کرد: آرامش خاطر گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره نتیجه ارتباط صمیمانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران با ستاد اجرایی جشنواره است. تیم ستادی جشنواره استان تهران به پشتوانه سال‌ها تجربه مسئولیت اجرایی جشنواره بیست و چهارم را بر دوش گرفت و با برنامه‌ای منسجم آن را به پایان خواهد رساند.

او تصریح کرد: هرچند پوشش جشنواره بیست و چهارم تئاتر استان تهران از سوی بخش‌های مستقلی در ستاد جشنواره انجام می‌پذیرد، اما ارتباط شبکه‌ای این بخش‌ها مانند کانون نویسندگان و منتقدان، کانون عکاسان و کانون خبرنگاران، دبیری و روابط عمومی با یکدیگر سبب پیوستگی و نظم اجرایی جشنواره شده است.

خوشابی درباره اختتامیه جشنواره تئاتر استان تهران گفت: اختتامیه جشنواره با حضور نمایندگان رسانه و خبرگزاری‌ها، مدیران فرهنگی و سایر مسئولان استانی و نیز شرکت هنرمندان پیشکسوت و برجسته و گروه‌های نمایشی شهرستان تهران به همراه مهمانان ویژه این مراسم برگزار خواهد شد. من از حمایت و همکاری مدیران پردیس تئاتر تهران سپاسگزاری و قدردانی دارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.