هرکسی با وقف یک کتاب می تواند واقف شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با خرید یک جلد کتاب و اهدای آن به کتابخانه های عمومی و مناطق محروم، پیشگام در سنت حسنه پیامبر اسلام(ص) باشیم.

هرکسی با وقف یک کتاب می تواند واقف شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسین احمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد گفت: هر کسی با "وقف" یک جلد کتاب می تواند واقف شود و در این سنت حسنه رسول الله ، که آثار و برکات فراوانی برای آن نقل کرده اند، از نعمت و حیات جاودانه ای که با وقف شکل می گیرد بهره مند شود.

او ادامه  داد: همه کسانی که با کتاب سر و کار دارند و کتابهایی که سالهای قبل خریداری شده و بهره علمی آن را برده اند و امروز در خانه ها حبس شده را وقف کنند و برای استفاده همگان در اختیار نهاد کتابخانه های عمومی استان و یا مدارس قرار بدهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مناطق محروم زیادی هست که امکان مالی ندارند ولی این مکان های علمی را دوست دارند ، با خرید و اهدای کتاب و تشکیل کتابخانه در آن مناطق، می توان آنها را نیز از این سفره های علمی به فیض رساند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده  با اشاره به اینکه اکنون کتابهایی داریم با چند صد سال قدمت که وقف شده اند و در کتابخانه های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند، افزود: کتابهایی که در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و حضرت آیت الله خامنه ای یک واقف بزرگ کتاب با گنجینه ای از کتاب هایی که هدیه گرفته یا خریداری کرده اند در وقف کتاب پیشگام هستند و همچنین کتاب های ارزشمندی که در دانشگاه فردوسی توسط اساتید دانشگاه فردوسی و دیگران وقف شده و مورد استفاده قرار می گیرد همه از قدمت بسیار ارزشمندی برخوردار هست.

انتهای پیام//ح.ص
 
 

بازدید مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از نمایشگاه کتاب مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.