رئیس فدراسیون ژیمناستیک:

هیچ بدهی یا کسری بودجه ۴ میلیاردی وجود ندارد/ سفر خواهرم به اتریش شخصی بود/ بازرسی کل کشور فقط دوره مدیریت من را بررسی کرد

اینچه درگاهی گفت: هیچ بدهی مالی یا کسری بودجه ۴ میلیاردی وجود ندارد و این گفته ساخته ذهن افراد خلاق است.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری فدراسیون ژیمنایتیک برای شفاف سازی هجمه‌ها علیه مدیریت زهرا اینچه درگاهی برگزار شد.


بیشتر بخوانید: رئیس فدراسیون ژیمناستیک به اتهام های مالی اخیر واکنش نشان داد+ سند




در این راستا زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک بیان کرد: در فدراسیون گردش مالی اسکناسی وجود ندارد و فقط از طریق گردش حساب صورت می‌گیرد. استان‌ها نیز برای برگزاری کلاس‌های آموزشی فقط شماره حساب فدراسیون را اعلام می‌کنند. امروز باید حساب‌های ما بررسی شود و مطمئن باشید هیچ موردی با عنوان بدهی یا کسری بودجه ۴ میلیاردی وجود ندارد.

او درباره سفر‌های اخیر عنوان کرد: مسئول دفتر من یکی از اهالی ژیمناستیک است. او در شهریور ماه به خاطر مشغله بالا نتوانست در دوره آموزشی با مدرس ژاپنی شرکت کند و با هرینه شخصی خودش به خارج از کشور برای آموزش دوره مربی گری اعزام شد.


سفر خواهرم به اتریش ربطی به فدراسیون ندارد

او ادامه داد: نمی‌دانم این هجمه‌ها از کدام فرد خلاقی ایجاد می‌شود. خانواده من افراد آزادی هستند که می‌توانند به جای جای جهان سفر کنند. رئیس یکی از شاخه‌های ژیمناستیک اعلام کرده است که خواهر من برای شرکت در کلاس آموزشی همراه من به اتریش سفر کرده است. رئیس شاخه ژیمناستیک باید اعلام کند که خواهر من در چه کلاسی شرکت کرده است! فردی که چنین تهمتی زده باید پاسخگو باشد.

رئیس فدراسیون افزود: خواهر من به خیلی کشور‌های جهان سفر کرده است. خواهر من مقیم خارج است و سفری که او به اتریش داشته است اصلا به فدراسیون ژیمناستیک ربطی ندارد. در کجای دنیا دیدار ۲ خواهر ایراد دارد؟ فدراسیون هیچ پولی برای سفر خواهر من به اتریش پرداخت نکرده است. کافی است سوابق بررسی شود که خواهر من در دوره مدیریتی قبل کارت مربی گری دریافت کرده است.


اینچه درگاهی عنوان کرد: تعداد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ۹ نفر است که فقط ۴ نفر از سوی وزارت مجوز خواهند داشت. قطعا برخی نظرات متفاوتی خواهند داشت. یک نفر از اعضای هیئت رئیسه به جای اینکه مشکلات را با ما مطرح کند با غیر از ما صحبت کرده است. من از او در جلسه هیئت رئیسه دعوت کردم تا حضور پیدا کند تا مشکلات حل شود.

درگیری در خانواده ژیمناستیک امری طبیعی است

او عنوان کرد: درگیری در خانواده ژیمناستیک پدیده جدیدی در فدراسیون نیست و از سال‌های قبل وجود داشته است. اختلاف نظر در بخش مدیریتی همیشه وجود دارد. وقتی عده‌ای قطع منافع می‌شوند هجمه‌هایی را وارد می‌کنند. برخی افراد که در دوران گذشته به دنبال تخریب شخصیت‌ها بودند همان روش را دوباره از سر گرفتند. هیچ کس نمی‌تواند ما را به جناح خاصی از ژیمناستیک مربوط کند.

اینچه درگاهی گفت: از روز اول اعلام کردیم هر کس نیت کمک به این رشته را دارد درب فدراسیون به رویش باز است. حتی برخی از افرادی که اکنون به دنبال تخریب هستند، پست‌های اجرایی می‌خواستند که این خواسته را قبول نکردم. کسی که از فدراسیون سهم خواه باشد در فدراسیون ما جا ندارد.

دریافت حقوق بالای برخی کارمندان را قطع کردیم

رئیس فدراسیون بیان کرد: در سال ۹۳ حقوق بعضی کارکنان بسیر بالا بود. برخی از کارمندان را به خاطر مفید نبودن تعدیل کردیم. ترجیح دادم ژیمناست‌های ما پول تو جیبی دریافت کنند تا اینکه پول‌ها صرف ساکت شدن افرادی شود که به دنبال جنجال هستند.

او گفت: یکی از ژیمناست‌های پیشکسوت اعلام کرد که من به او توهین کرده ام. بار‌ها سوال پرسیدم که من چه توهینی کرده ام، اما پاسخی دریافت نکرده ام. اینکه رئیس فدراسیون عوض می‌شود نایب رئیس هم تغییر می‌کند بی احترامی محسوب نمی‌شود.

کار من در فدراسیون با ۴  سال تمام نخواهد شد

او افزود: ثبات مدیریتی یک اصل است، اما این مربوط به خانواده ژیمناستیک است که ترجیح می‌دهند یک مدیر ادامه دار باشد یا خیر. تصور نکنید که ما آمده ایم ۴ سال مدیریت کنیم و بعد برویم. اگر رویدادی در آینده رخ دهد دوست دارم که در آن سهیم باشم. ما شاخه‌های ژیمناستیک را دوباره فعال کردیم و چارت جدید ارائه دادیم. این چارت بر اساس قوانین فدراسیون جهانی بود. ما تلاش می‌کنیم مانند سایر کشور‌های اروپایی با برنامه‌های تخصصی ویژه جایگاه ژیمناستیک ایران را بهبود دهیم. ما برای هر شاخه ژیمناستیک یک کمیته تشکیل دادیم که این اقدام باعث شد وظایف هر شاخه مشخص شود. تصور نمی‌کنم پس از من اگر مدیری بیاید قطعا از صفر شروع نمی‌کند.

مربیان شاخص به استان‌ها اعزام می‌شوند

او گفت: ما نگاه ویژه‌ای را به تیم‌های پایه داریم و سخاوتمنداته برخورد می‌کنیم که این اقدام بسیار ماندگار است. حدود ۱۸ ورزشکار در اردو تیم ملی نوجوانان حضور دارند. برترین‌های این اردو به تیم جوانان دعوت می‌شوند. ما با بودجه فدراسیون با تعدادی از مربیان شاخص قرارداد بستیم و آن‌ها را به استان‌ها اعزام می‌کنیم. در کنار مربیان شاخص اعزام شده به استان ها، مربی برتر استان کنار او قرار می‌گیرد. طبق برنامه ریزی ما مربی و بازیکنان آموزش‌های لازم را می‌بینند. هدف گذاری بلند مدتی را در نظر داریم که حتی اگر روزی من در فدراسیون نباشم ادامه دار خواهد بود.


او گفت: در زمانی که انتخابات فدراسیون را داشتم هیچ وقت قول المپیک ۲۰۲۰ را ندادم چرا که هم شرایط سختی داشتیم و هم برای برنامه ریزی کردن دیر بود. خوشبختانه ژیمناست‌ها با عملکرد درخشانی که داشتند جامعه ژیمناستیک را امیدوار کردند.

بودجه در مجمع عمومی سالیانه تصویب شده است

رئیس فدراسیون بیان کرد: بودجه در مجمع عمومی سالیانه تصویب شده است و هیچ کس اجازه ندارد ادعا کند که تصویب نشده است. اگر کسی چنین ادعایی دارد غیر قانونی است. اعضای هئیت رئیسه هم طی یک نامه بودجه را امضا کردند. یکی از اعضای هیئت رئیسه ۲۰۰ میلیون تومان در اوایل سال برای فدراسیون  توسط حامی مالی جذب کردند.

در برابر بازرس متخلف از حیثیت خود دفاع می‌کنیم

او اظهار کرد: در تمام نهاد‌ها همیشه بازرسی کل کشور وجود دارد ، این تیم قرار بود حدود ۲ سال از عملکرد فدراسیون  را بررسی کنند، اما فقط دوره‌ای که من مدیریت داشتم بررسی شد. امیدوارم خطایی که صورت می‌گیرد از روی عمد نبوده باشد. پرونده فدراسیون در بازرسی کل کشور بسته شده است، اما این موضوع کمی زمان بر است. ما در برابر بازرس متخلف از حیثیت خود دفاع می‌کنیم!


اینچه درگاهی عنوان کرد: من در طول دوران مدیریتی خود فقط یک سفر با تیم ملی داشتم. من ارزان‌ترین سفر یعنی ورد کاپ کوبا را انتخاب کردم. برای این سفر از شورای برون مرزی مجوز داشتم و هیچ تخلفی صورت نگرفته است. ما یک آپارتمان برای ۱۰ ملی پوش کرایه کردیم تا هزینه‌ها کاهش یابد. برای صبحانه آن‌ها غذا خریداری شد که فرد فروشنده به صورت دستی به ما فاکتور داد. بازرسی کل کشور به دستی بود این فاکتور ایراد گرفته بوده است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: در سال ۹۶  مجوز ۹ نفر برای سفر به کوبا گرفته شد، اما فدراسیون وقت ۱۷ نفر را به آن سفر اعزام کرد، اما بازرسی کل این کشور این موضوع را بررسی نکردند.


بیشتر بخوانید: استفاده از نام باله در ژیمناستیک ممنوع!



انتهای پیام/

 

صحبت های رئیس فدراسیون ژیمناستیک در نشست خبری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار