ربات‌های مکعبی، یک سرگرمی هوشمند + فیلم

ربات‌های کوچک و هوشمند مکعبی به خوبی قادر هستند یکدیگر را یافته و با سرعت جا به جا شوند.

ربات‌های مکعبی، یک سرگرمی هوشمند + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ربات‌های مکعبی هوشمند به طرز شگفت‌انگیز با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با پیدا کردن هم جا به جا می‌شوند. این ربات‌ها که توسط محققان دانشگاه MIT آمریکا ساخته شده اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی رونمایی شدند ولی از آن زمان تا کنون خبر زیادی از آن‌ها منتشر نمی‌شد. حالا انتشار ویدئویی از ربات‌های مکعبی هوشمند سبب شده است تا بار دیگر این دستگاه‌های کوچک در فضای مجازی مشهور شوند.


بیشتر بخوانید: ربات چهار پا، اولین ماه‌نورد انگلیس + تصویر


ربات‌های هوشمند مکعبی M-Blocks 2.0 نامیده شدند و به دلیل وجود خاصیت آهن‌ربایی و دریاب‌های پیشرفته در آن‌ها به سهولت یکدیگر را پیدا کرده و اشکال مختلفی را ایجاد می‌کنند. خاصیت آهن‌ربایی در این ربات‌ها سبب می‌شود آن‌ها در هنگام حرکت و جا به جایی روی هم تعادلشان را حفظ کرده و روی زمین سقوط نکنند. 

ربات‌های مکعبی، سرگرمی هوشمند +فیلم

ساخت ربات‌های هوشمند مکعبی توسط مهندسان دانشگاه ام‌آی‌تی

این ربات‌ها با به کارگیری لیزرهای خاص خود مسیرهای از پیش تعیین شده را دنبال می‌کند و از مسیر خود را از یک نقطه شروع و با دقت تمام تا مقصد حرکت می‌کند. محققان پیش‌بینی می‌کنند در آینده‌ای نزدیک این ربات‌ها به طور گسترده‌ای در صنایع مختلف نظیر بازرسی اجناس و کالاها، ساخت اسباب‌بازی، مراقبت‌های بهداشتی و غیره مورد استفاده قرار گیرند. هم‌چنین می‌توان از این ربات‌ها برای حضور در مکان‌هایی که رفتن انسان به آنجا خطرناک است، استفاده کرد.

کاربران فضای مجازی پس از تماشای ویدئوی منتشر شده ابراز امیدواری کردند که از این ربات‌ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد زیرا به نظر می‌رسد با وجود آن‌ها  انجام بسیاری از امور ساده‌تر و سریع‌تر از گذشته می‌شود. 

در ادامه ویدئویی از این ربات‌های هوشمند را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

ربات‌های هوشمند مکعبی دوستی سرگرم‌کننده و پرکاربرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار