ساماندهی دامداری‌های حوزه شهری/ دامداری ها باید از محدوده شهر خارج شوند

ساماندهی و تعیین تکلیف انتقال دامداری‌های موجود در محدوده شهری صورت گرفت.

ساماندهی دامداری‌های حوزه شهری/ دامداری ها باید از محدوده شهر خارج شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد در جلسه تعیین تکلیف دامداری‌های حوزه شهری گفت: قرار گرفتن تعدادی از دامداری‌ها در محدوده شهری از اصلی‌ترین معضلات و مشکلات در این حوزه است، با توجه به گسترش و توسعه شهر و سبک زندگی شهرنشینی توسعه حریم شهری امری مهم و اجتناب ناپذیر می‌باشد که به دنبال این تغییرات تعدادی از دامداری‌های شهرستان در بافت شهر قرار گرفته اند.

او افزود: بر اساس مصوبه فرمانداری مشهد و شورای محیط زیست و بهداشت شهرستان وجود دامداری در بافت شهری دارای مخاطرات بهداشتی برای شهروندان است و باید این دامداری‌ها از محدوده شهری خارج شده و به مکان دیگری نقل مکان کنند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت:در راستای اجرای این دستور اولین اقدام طبقه بندی دامداری‌ها از لحاظ موقعیت جغرافیایی آن‌ها می‌باشد.

ظهماسبی  ادامه داد: اولین گروه از دامداری‌ها که باید سریعا برای جابجایی آن‌ها تمهیداتی اندیشیده شود آن‌هایی هستند که در بافت مسکونی شهر قرار گرفته اند که این دامداری‌ها باید هرچه سریعتر اقدام به جابجایی و تعیین مکان جدید کنند.همچنین دامداری‌هایی که با فاصله از محدوده و بافت مسکونی شهر قرار دارند که در مرحله بعد اقدام به جابجایی آن‌ها می‌شود.

مدیر جهاد مشهد کشاورزی مشهد گفت: گروه سوم دادمداری‌هایی هستند که در محدوده منفصل شهری قرار داشته و برای جابجایی آن‌ها زمان وجود دارد.

طهماسبی  افزود: سطح وسیعی از محدوده اطراف شهرستان مشهد در محدوده قرمز قرار داشته و دامداران امکان و حق انتخاب بالایی جهت تغییر مکان دامداری‌های خود را ندارند که این امر باعث شده تعدادی از دامداران بفکر تعطیلی واحد خود بوده که این امر تولید را در معرض خطر قرار می‌دهد لذا لازم است در مورد محدوده قرمز جهت دامداری در اطراف شهرستان مشهد تجدیدنظر شود.


انتهای پیام//ف. ح
 
 

 تعیین تکلیف دامداری های مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار