قرارداد بودیمیر از کرواسی تا تهران ۲۲ برابر شد!

پرسپولیس این روز‌ها با پرونده شکایت ماریو بودیمیر، بازیکن سابق و کرواتش مواجه است که از قضا پرونده خطرناکی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قرارداد ماریو بودیمیر با پرسپولیس یک فصل و نیم به مبلغ کل ۵۰۰ هزار یورو بود. او کمتر از ٣٠ هزار یورو دریافتی داشت و به استناد مقررات فیفا به سبب تاخیر در پرداخت‌ها به مدت بیش از ۲ ماه قراردادش را فسخ کرده و خواستار کل رقم قرارداد و غرامت و دیرکرد شده که حدود ۷۰۰ هزار یورو می‌شود. بودیمیر برای این‌که ثابت کند پیوستنش به تیم بعدی (لوکوموتیو کرواسی) نباید مانع از دریافت مطالبات سال دومش از پرسپولیس شود قرارداد فعلی‌اش در کرواسی را ضمیمه دادخواست کرده که ماهانه رقمی معادل ۱۵۰۰ یوروست و قبل از آن هم در کرواسی ماهانه ۱۸۰۰ یورو قرارداد داشته.

قرارداد بودیمیر از کرواسی تا تهران ۲۲ برابر شد!

نکته جالب رقم دریافتی بودیمیر پیش از پیوستن به پرسپولیس و مبلغ گزاف قرارداد او با تیم ایرانی است. بودیمیر در لیگ کرواسی با دستمزد ماهیانه ۱۸۰۰ یورو بازی می‌کرد به عبارتی جمع کل دستمزد بودیمیر در لیگ کرواسی برای یک سال ۲۱۶۰۰ هزار یورو بوده که با احتساب هر یورو ۱۲۵۰۰ می‌شود ۲۷۰ میلیون تومان. وقتی بودیمیر از یک لیگ اروپایی به یک لیگ آسیایی و پرسپولیس منتقل شده قاعدتا نباید دستمزدش جهش داشته باشد و یا اگر افزایشی هم در کار باشد نهایتا تا ۲ برابر قابل قبول و منطقی است یعنی حدود ۴۴ هزار یورو برای یک سال. بودیمیر با پرسپولیس ۱۸ ماهه بست و با احتساب دستمزد ماهیانه ۱۸۰۰ یورو او در کرواسی، قرارداد او با پرسپولیس بدون جهش و افزایش باید ۳۲۴۰۰ هزار یورو منعقد می‌شد و اگر هم قرار به افزایش صددرصدی بود رقم قرارداد این بازیکن کروات نهایتا باید حدود ۶۵ هزار یورو بود، اما در کمال تعجب مدیریت سابق پرسپولیس با این بازیکن کروات قرارداد ۵۰۰ هزار یورویی منعقد کرد و به روایتی گفته می‌شد ۷۰۰ هزار یورو هم بابت رضایت‌نامه او به باشگاه کروات داده است!

در واقع بازیکن ۲۲ هزار یورویی لیگ کرواسی با افزایش ۲۲ برابری قیمت به پرسپولیس پیوست آن هم در حالی که برانکو همیشه روی تعادل رقم قرارداد بازیکنان تیمش تاکید داشت و به باشگاه اجازه نمی‌داد پرداختی یک یا چند بازیکن تفاوت زیادی با دیگر بازیکنان داشته باشد. اما این‌که چطور حساسیت مرد کروات پرسپولیس در مورد هموطنش از بین رفته یا آن را نادیده گرفته خود سوال مهمی است که باید از پروفسور یا مسئولان وقت پرسپولیس پرسیده شود.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.