انتقاد نامزد‌های دموکرات از خارج شدن رسمی ترامپ از معاهده پاریس

جمعی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به شدت به انتقاد از خروج رسمی دولت این کشور از توافق آب‌ و هوایی پاریس پرداختند.

انتقاد نامزد‌های دموکرات از خارج شدن رسمی ترامپ از معاهده پاریسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، جمعی از نامزد‌های دموکرات انتخابات آتی آمریکا در سال ۲۰۲۰ روز گذشته از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، به دلیل آغاز خروج رسمی از توافقنامه آب و هوایی پاریس به شدت انتقاد کردند.

در ساعات اولیه امروز صبح، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در پیام توئیتری با اشاره به اینکه توافق پاریس بار اقتصادی ناعادلانه بر کارگران، تجار و مالیات‌دهندگان آمریکایی وارد می‌کند، اعلام کرد: «امروز ما فرایند رسمی خروج از توافق پاریس را آغاز می‌کنیم. ایالات متحده به سابقه خود به عنوان پیشرو در جهان در کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای، پرورش مقاومت، رشد اقتصاد و تامین انرژی برای همه شهروندانش مفتخر است. مدل ما، واقعی و عملگرایانه است».

بنا بر آنچه دولت ترامپ به سازمان ملل اعلام کرده است فرایند خروج آمریکا از معاهده آب و هوایی پاریس یک سال به طول خواهد انجامید.

به دنبال این اعلام، چندین نامزد دموکرات که در انتخابات آتی آمریکا رقیب ترامپ هستند در پیام‌های توییتری نارضایتی خود را از این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند، از جمله آن‌ها جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین این کشور، است که این عمل را «شرم‌آور» خواند.

بایدن در توئیتر خود نوشت: «هرچه بحران آب و هوا هرروز بدتر می‌شود و کالیفرنیا در آتش می‌سوزد و در آیووا سیل جاری می‌شود، ترامپ رها کردن علم و رهبری بین‌المللی ما را بیشتر ادامه می‌دهد ... این شرم‌آور است».

سناتور برنی سندرز نیز در واکنش به این تصمیم دو توئیت، یکی از حساب سناتوری و دیگر از حساب شخصی‌اش، منتشر کرد و ترامپ را «مایه خجالت بین‌المللی» نامید.

او در یکی از توئیت‌هایش نوشت: «دونالد ترامپ مایه خجالت بین‌المللی است».

این نامزد انتخابات در توئیتی دیگر خطاب به پمپئو اظهار کرد «پمپئو متنفرم که این را به تو بگویم، اما فرو بردن جهان در فاجعه آب و هوایی کامل چیزی نیست که به آن افتخار کنی».

سناتور کوری بوکر نیز به انتقاد از ترامپ پرداخت و او را متهم ساخت که اعتماد به نفس آمریکا را دارد از میان می‌برد. بوکر در توئیترش نوشت: «تغییرات آب و هوا بحرانی مربوط به هستی است. نمی‌توانیم فقط عمل کنیم - باید رهبری کنیم. ترامپ با این عقب نشینی اعتماد به نفس آمریکا را از بین می‌برد و ما را در تاریخ در جهت اشتباه قرار می‌دهد».

سناتور ایمی کلوبشار نیز وعده داد در صورت برنده شدن در انتخابات در همان روز نخست به توافق پاریس بازگردد.

استیو بولاک، فرماندار مونتانا، نیز همین قول را داد و ترامپ را به دلیل ترجیح دادن آلاینده‌ها بر مردم سرزنش کرد. او در توئیترش نوشت: «ترامپ آلاینده‌ها را بر مردم ترجیح می‌دهد. این حرکت اشتباهی است. اگر رئیس‌جمهور بشوم دوباره به توافق پاریس بازمی‌گردم».

پیت بودجج، شهردار شاوت بند در ایالت ایندیانا، نیز در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی اظهار کرد آمریکا نمی‌تواند بدون کمک بین‌المللی مسئله آب و هوا را حل نماید و جهان نیز بدون کمک واشنگتن قادر نیست بر این مشکل فائق آید. او در ادامه افزود: «باید به پاریس (توافق آب و هوایی) به عنوان یک مرحله نگاه کرد و نه پایان راه».

بودجج در توئیترش نیز نوشت: «امروز رئیس‌جمهور خروج از توافق پاریس را که یک سال به طول می‌انجامد رسما آغاز کرد. یک تصمیم فاجعه‌آمیز که می‌تواند کشور ما و جهان را برای چندین نسل تحت تاثیر قرار دهد».

در سال ۲۰۱۷ ترامپ اعلام کرد آمریکا قصد دارد از توافق آب و هوایی پاریس که از سوی همه کشور‌های جهان امضاء شده است خارج شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار