تعیین تکلیف انتقال آب به همدان از سد قوچم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: طرح انتقال آب به همدان پس از ۱۵ سال انتظار در چند روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.

تعیین تکلیف انتقال آب به همدان از  سد قوچمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: موضوع آب رسانی به استان همدان از سد قوچم کردستان پس از دو سال بلاتکلیفی تا چند روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.

او گفت: موضوع انتقال آب به استان همدان از مصوبات سفر رهبر انقلاب به استان همدان در سال ۸۳ بود که به دلیل تعلل و نبود احساس مسؤولیت جدی در مسؤولان وقت تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: این طرح سال‌ها بلاتکلیف مانده بود تا اینکه در سال ۹۶ با پیگیری مجدد نمایندگان مردم همدان در مجلس در دستور کار قرارگرفت و قرار شد آب به جای سد تالوار استان زنجان از سد قوچم کردستان به همدان منتقل شود.

خجسته مطرح کرد: این بار هم به دلیل تعلل و تأخیر ما مسؤولان، این مصوبه اجرایی نشد و طولانی شدن زمان سبب افزایش هزینه‌ها و ضرورت تخصیص اعتبار بیشتر شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه طرح انتقال آب به همدان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در بودجه ۹۸ تنها ۵ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته و با این رقم ۱۰۰ سال طول می‌کشد تا آب به همدان برسد.

خجسته بیان کرد: از طرف دیگر بر اثر طولانی شدن روند اجرای طرح، مشکلات دیگری بر سر راه پیش آمده و همه این‌ها دست به دست هم داده تا طرح حیاتی انتقال آب به استان همدان ۱۵ سال به درازا بکشد.

وی تصریح کرد: سال‌هاست دغدغه کم‌آبی بر دوش مردم همدان سنگینی می‌کند و هر چند با بارندگی‌های چشمگیر امسال، مردم مشکل کمبود آب نداشتند، اما باید آینده‌نگر بود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: پس از اینکه پیگیری‌های مکرر ما در این دوره از مجلس برای انتقال آب به همدان نتیجه نداد استیضاح وزیر نیرو را با ۲۱ امضا به هیأت رئیسه مجلس فرستادیم و جلسه استیضاح به زودی برگزار می‌شود.

خجسته  بیان کرد: درنهایت برای پایان دادن به موضوع انتقال آب به همدان مقرر شده تا ۱۸ آبان جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو، معاون برنامه و بودجه کشور، مدیران تخصصی، استاندار و نمایندگان همدان در مجلس برگزار و موضوع انتقال آب به استان همدان تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/د.ا

انتقال آب همدان در دست بررسی

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.