شهادت آخرین امام حاضر

هشتم ربیع الاول سالروز شهادت آخرین امامی است که در نظر‌ها حاضر بود.

شهادت آخرین امام حاضربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هشتم ربیع الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام آخرین گوهر امامت و ولایت است که در نظر‌ها حاضر بود و بعد از او تنها امام وازدهم از نظر‌ها غایب شد.

بعد از پیامبراسلام حضرت محمد مصطفی خاتم الانبیاء و آخرین ذخیره پیامبران الهی دوازده امام از نسل دختر بزرگوارشان حضرت صدیقه طاهره سلام الله علی‌ها آمدند تا چراغ هدایت باشند و مردم را به سوی حق و نور هدایت کنند.

سستی پیروان موجب شد تا دشمنان ائمه هدا را یکی بعد از دیگری درفشار گذاشتند و در امتدا این راه غلط خلفای جور عباسی امام حسن عسگری علیه السلام که آخرین امام حاضر در نظر‌ها بود را به سامراء که مقر ارتشیان خلفاء بود بردند و تحت شدید‌ترین تدابیر امنیتی قرار دادند تا نتواند با پیروانش ارتباط بگیرد و به همین دلیل امام حسن عسگری (ارتشی) لقب گرفتند.

اما این امام همام در خفقان دوران خلفای عباسی ۶ سال رسالت سنگین امامت شیعیان را بر دوش کشید، اما عاقبت معتمد عباسی در شهر سامرا در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری با دسیسه ایشان را شهادت رساند.

با شهادت یازدهمین امام شیعیان، دوره امامت حجت الهی حضرت مهدی (عج) آغاز شد، اما این آخرین ذخیره امامت و آخرین معصوم از نظر‌ها غایب شد تا اینکه در زمانی که همه از غیر دل بریذند و دل‌ها متوجه امداد الهی برای پاکسازی زمین از ظلم و جور شد ظهور کند و زمین را پر از عدل و داد کند.

سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) را به فرزندش قائم آل محمد مهدی موعود تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام / ج

هشتم ربیع الاول سالروز شهادت اخرین امامی است که در نظر‌ها حاضر بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.