چین: واشنگتن از راهبرد‌های اشتباه تحریم و فشار علیه تهران دست بردارد

چین با بی نتیجه خواندن تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، از واشنگتن خواست تا راهبرد‌های اشتباه علیه تهران را کنار بگذارد.

چین: واشنگتن از راهبرد‌های اشتباه تحریم و فشار علیه تهران دست برداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران گفت چنین رویکردی مشکلی را حل نخواهد کرد.

گنگ شوانگ در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا علیه برخی مقامات بلندپایه ایران گفت چین مخالف تحریم‌های یکجانبه و به اصطلاح صلاحیت‌های قضایی فرامرزی است. تحریم‌های خودسرانه یا تهدید به تحریم نمی‌تواند مشکلی را رفع کند. راهکار (مشکلات) گفت‌وگو و مذاکره است. امیدواریم با رعایت اصل برابری و احترام متقابل، طرفین اختلافات را از طریق مذاکره و رایزنی حل کنند و از صلح و ثبات منطقه و فراتر از آن مشترکا حمایت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به گام جدید برجامی ایران گفت واشنگتن باید برای حل بحران کنونی از راهکار‌های اشتباهی همانند تحریم و فشار حداکثری دست بردارد. همانطور که پیشتر نیز اعلام کردیم علت اصلی تنش پایدار پیرامون موضوع هسته‌ای ایران، خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و کمپین فشار حداکثری علیه ایران است.

این دیپلمات چین افزود: ایران و دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای باید به طور کامل و موثر آن را اجرا کنند و برای حل و فصل اختلافات کنونی به برجام پایبند باشند.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

به دنبال آن طرف‌های اروپایی برجام، از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق ابراز «تأسف» کردند و مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. مقامات کشورمان در واکنش و در جهت تامین منافع ایران اقداماتی را در ارتباط با کاهش تعهدات برجامی آغاز کردند که تاکنون سه گام از آن اجرا شده است. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، امروز از آغاز گام چهارم و کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، تحریم ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار