رئيس اتاق بازرگاني فارس؛

لزوم اصلاح نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده صنایع

رئیس اتاق بازرگانی فارس از وزیر اقتصاد درخواست کرد به نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده صنایع تبدیلی و قیمت گذاری گندم و چغندر ورود کرده و نظامی عادلانه در این حوزه‌ها پیاده کند.

لزوم اصلاح نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده صنایعبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمال رازقی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فارس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با انتقاد از نظام مالیاتی کشور، گفت: نظام مالیاتی عادلانه نیست و متاسفانه ۶۵ درصد بار مالیاتی کشور بر دوش تولید کنندگان است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس همچنین خواستار توجه به فعالیت بانک‌های خصوصی شد و افزود: این بانک‌ها هیچ پاسخی پیرامون پول‌هایی که از مردم استان در قالب سپرده گرفته‌اند به هیچ کس حتی به شخص استاندار هم نمی‌دهند و در هیچ جلسه‌ای حضور ندارند.

او اضافه کرد: بانک‌های خصوصی به هیچ عنوان تابع سیاست‌های نظام نیستند و به طور واضح از حضور در جلسات حمایت از تولید سرباز می‌زنند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: مشکل مهم ما با بانک‌ها ارائه نشدن قرارداد به فعالان بخش خصوصی است و وام گیرنده نمی‌داند که در این قرارداد‌ها چه مواردی ذکر شده است؟

رازقی از بانک‌ها به عنوان بزرگترین مانع فضای کسب و کار یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه توزیع تسهیلات بین بخش‌های تولیدی، خدماتی، کشاورزی و سایر بخش‌های اقتصادی وجود ندارد و حوزه تولید کمترین و حوزه خدمات بیشترین سهم را از تسهیلات بانکی می‌برند که این معضل نشان دهنده کم توجهی بانک مرکزی به عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است.
انتهای پیام/م

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار