چغندر قند بهترین کشت جایگزین برای رعایت تناوب خاک است

️مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب گفت: پتانسیل عملکرد چغندر قندپاییزه با توجه به رعایت اصول بهزراعی در بعضی مزارع در سنوات قبل شهرستان تا ۹۰ تن درهکتار بود.

چغندر قند بهترین کشت جایگزین برای رعایت تناوب خاک استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب گفت: کشاورزان باید در زمان مناسب سم پاشی ، فارو و تنک کردن را انجام دهند تا مزرعه از عملکرد مناسبی برخوردار گردد.

️سلیمانی بیان کرد: چغندرقند پاییزه از مزایای بارش باران فصل های پاییز ، زمستان و بهاره بهره مند می شود و نیاز کمتری به آبیاری دارد.

او افزود:  چغندرقند از محصولات استراتژیک بوده و ترویج کشت این محصول باعث جلوگیری از خروج ارز می گردد  چغندر قند در تناوب باغلات قرار می گیرد که باتوجه به مقاومت علف های هرز مزرعه غلات به سموم شیمیایی ، بیماری های قارچی ، زنگ زرد جهت رعایت تناوب این گیاه بهترین کشت جایگزین با غلات و باعث حاصل خیزی و اصلاح بافت خاک می گردد.

به گفته  مدیر  جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب پتانسیل عملکرد چغندر قندپاییزه با توجه به رعایت اصول بهزراعی در بعضی مزارع در سنوات قبل شهرستان تا ۹۰ تن درهکتار بود که از عملکرد قابل قبولی برخوردار بوده و درامد زایی بیشتری نسبت به کشت گندم برای کشاورزان در پی دارد.

انتهای  پیام/ز

 

چغندرقند از محصولات استراتژیک استان کرمانشاه است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار