اباعبدالله‌الحسین (ع) به جامعه حیات بخشیده است

مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت گفت: اباعبدالله‌الحسین (ع) به جامعه حیات بخشیده و اجر و ثواب خادمان حسین (ع) را تنها خداوند می پردازد.

خیمه اباعبدالله (ع) برای رساندن انسان به درجه بندگی خداستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین داوود نمازی مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت در همایش تجلیل از خادمان حسینی در همدان با بیان اینکه خیمه اباعبدالله برای رساندن انسان به درجه بندگی خداست گفت: اگر در جلسه امام حسین (ع) حالت بندگی نداشته باشیم و این حس تقویت نشده باشد باید تعمق کرد.

او با بیان اینکه این مجلس برای قدردانی از خادمان اباعبدالله (ع) برای دو ماه عزاداری برگزار شده است بیان کرد: اباعبدالله‌الحسین (ع) به جامعه حیات بخشیده است بنابراین اجر و ثواب خادمان حسین (ع) را تنها خداوند می‌تواند بپردازد.

مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت با اشاره به اینکه زیارت اباعبدالله (ع) بنابر مفاتیح تنها محدود به عرفه و یا اربعین و عاشورا نیست افزود: خداوند متعال می‌خواهد بگوید که اگر حسین (ع) نبود خداوند توسط مردم عبادت نمی‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی تصریح کرد: خیمه اباعبدالله برای رساندن انسان به درجه بندگی خداست.

او با بیان اینکه جلسه رسمی وزیر کشور با وزیر کشور و رئیس ستاد ارتش عراق با سلام بر حسین (ع) توسط میزبانان در عراق آغاز شد ادامه داد: چه کسی فکر می‌کرد که رژیم بعث برود و جلسه رسمی مسؤولان عالی‌رتبه این کشور با سلام بر حسین (ع) آغاز شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی با اشاره به اینکه سعادت با افرادی است که زمینه را برای حسینی شدن مردم فراهم می‌کنند گفت: همه این برنامه‌ها در راستای هدفی است که مردم بندگی خدا را به جا آورند.

او با بیان اینکه خیمه اباعبدالله (ع) نیز برای رساندن انسان به درجه بندگی خداست گفت: اگر در جلسه امام حسین (ع) حالت بندگی نداشته باشیم و این حس تقویت نشده باشد باید تعمق کرد.

مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت تمام صحنه عاشورا را نمایش بندگی خداوند عنوان کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام الگویی برای انسان‌هایی است که به یاد خدا هستند، این الگوگیری به این معناست که باید همه رفتار‌های پیامبر (ص) را مد نظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی با اشاره به اینکه امروز حسن خلق در جامعه ما کمرنگ شده است بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام بار‌ها در پاسخ به این سؤال که پرسیدند دین چیست؟ فرمودند حسن خلق و غضب نکردن.

او با بیان اینکه ما نیز به دولت‌ها و ملت‎ها مرگ نمی‎گوییم بلکه به صفاتی، چون خوی استکباری مرگ می‌گوییم افزود: به همین دلیل است در روز ۱۳ آبان‌ماه و یوم‌الله ۲۲ بهمن در مقابل استکبار و زورگویی می‌ایستیم.

مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت با اشاره به اینکه اگر با مخالفان خوب رفتار کنیم آن‌ها را جذب خواهیم کرد بیان کرد: اگر با رفتار خوب مخالفان را جذب نکنیم، آنان را تعدیل خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی  با اشاره به اینکه نباید گفت در خارج از کشور اسلام دیدیم مسلمان ندیدیم افزود: در کجای دنیای آثار برجسته‌ای، چون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دارند و نباید این سخنان را مطرح کرد.

انتهای پیام/د.ا

حسن خلق در جامعه کمرنگ شده است

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.