خدمت رسانی ۷۵ ایستگاه صلواتی به زائرین اربعین در همدان

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی استان همدان گفت: ۷۵ ایستگاه صلواتی از زائران اربعین حسینی در استان همدان پذیرایی می کنند.

خدمت رسانی ۷۵ ایستگاه صلواتی به زائرین اربعین در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید رضا موسوی، رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی استان همدان، با بیان اینکه خادمی زائرین امام حسین علیه‌السلام مدال افتخار بر گردن مردم همدان است، اظهارداشت: بعد از اختصاص عنوان دارالمؤمنین به مردم همدان باید عنوان خادمان زائر اباعبدالله علیه‌السلام نیز اضافه شود.

او با بیان اینکه استان همدان در سال ۱۳۹۰ با برپایی ۱۰ ایستگاه صلواتی فعالیت خدمت به زائران اربعین حسینی را آغاز کرد، ادامه داد: امروز تعداد آن به ۷۵ ایستگاه رسیده که بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر زائر اربعین حسینی وارد استان همدان می‌شوند و حدود ۸ هزار نفر آن زائر خارجی هستند که این امر نشان‌دهنده قدرت جذب و تبلیغ خوب مردم همدان است.

موسوی بیان کرد: اگر امروز مدال افتخار خادمی به ما رسیده است و درصدد خدمت‌رسانی و برپایی ایستگاه صلواتی برای زائران امام حسین علیه‌السلام در اربعین هستیم، هدیه شهدا به ما است.

او با اشاره به اینکه خادمی در دستگاه امام حسین علیه‌السلام دعوت است و امانتی در دست ما است، افزود: امسال به دلیل اینکه همدان به عنوان بارانداز مسافربری اربعین انتخاب شده باید پاشنه کشیده درصدد باشیم که هیج زائری بدون پذیرایی از استان همدان خارج نشود.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی استان همدان گفت: بنابر آنچه در کتاب‌های تاریخی آمده است، زیارت امام حسین علیه‌السلام و یارانش در سال‌های اولیه پس از شهادت ایشان، چنان شورانگیز و انقلاب‌آفرین بود که اثری آشکار در معرفی ظالمان و اعمال کفرآمیز امویان داشت.

او اضافه کرد: عشق امام حسین علیه‌السلام که در دل مؤمنان نهفته بود و تشویق امام باقر (ع) و امام صادق (ع) به زیارت آن حضرت چنان بود که شیعیان در پوشش تاریکی شب به زیارت می‌رفتند و گاه بعضی هم گرفتار دستگاه حکومت و به شدیدترین شکلی مجازات می‌شدند.

موسوی ابراز کرد: در دوران عباسیان، آن ستمگران حیله‌گر پس از تحکیم پایه‌های حکومت خویش دستور تخریب و محو آثار مرقد مطهر حسینی را صادر کردند، اما با همه این ستم‌ها، بازداشت‎ها و خشونت‌ها که تا پایان حکومت صدام، دیکتاتور عراق نیز ادامه داشت، انبوه زائران مشتاق سیدالشهدا (ع) روانه زیارت حرم مطهر آن بزرگوار شدند، به‌طوریکه زیارت، این رشته معنوی، هیچ‌گاه گسسته نشد و پیام‌آور شور‌ها و شوق ها، حق‌جویی‌ها و کفرستیزی‌ها بود.

انتهای پیام/ج

۷۵ ایستگاه صلواتی به زائران اربعین در همدان خدمت رسانی خواهند کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار