تقویت آموزش مهارتی،کار و تولید منجر به اشتغال پایدار می‌گردد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در دیدار با مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مازندران گفت:تقویت آموزش مهارتی، کار و تولید منجر به اشتغال پایدار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در دیدار با سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد،گفت:ارتباطات سازمان آموزش فنی و حرفه ای، مهارت افزایی برای افرادی است که قصد دارند وارد بازار کار شوند و باید ارتباطی تنگاتنگی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، مهارت، تولید و کار وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای صرفاً در حوزه‌های فنی نیست،افزود:این سازمان در بخش‌های خدمات، گردشگری، فرهنگ و هنر و حوزه دریایی، توسعه دریایی و حوزه ساحلی آموزش‌های خوبی ارایه می‌دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: یکی از مزیت‌های آموزش فنی و حرفه ای، آموزش بر اساس استاندارد‌های بین المللی با کد بین المللی است و شخصی که این مدرک را دریافت کنددر هر کجای این دنیا برود و با ارایه این مدرک باید بتواند مهارت فرا گرفته را ارایه دهد.

او افزود: احساس می‌شود خلاء مهارتی در بنادر وجود دارد که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران می‌تواند این کمبود و خلاء را در بخش‌های مختلف پوشش دهد تا افراد شاغل در این مکان کار با کیفیت ارایه نمایند.

درویشی گفت: برخی افراد با سابقه، دارای تجربه بالا و کار روزانه در این بندر ممکن است در آن رشته و کار استاندارد مهارتی قدیمی داشته و نیاز به بازنگری و بروز شدن استاندارد‌های بین المللی مهارتی دارند یا اساساً مشاغلی در این بندر وجود دارد که برای جوانان جویای کار استان مفید است و استاندارد آن کار وجود ندارد که این اداره کل با کمک کارشناسان بنادر و دریانوردی امیرآباد استاندارد آن رشته را تدوین می‌نماید.

او افزود:آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در این زمینه هر چه در بضاعت دارد به کار خواهد بست و با تمام قوا در راستای این همکاری تلاش می‌نماید و از هیچ گونه کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/س
 

آمادگی فنی حرفه ای مازندران برای همکاری با بنادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار