عمق اسکله‌های بندر بوشهر باید افزایش یابد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: عمق اسکله‌های بندر بوشهر جوابگوی کشتی‌های تجاری بالای ۱۰ هزار تن نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر بیان کرد: عمق اسکله‌های بندر بوشهر جوابگوی کشتی‌های تجاری بالای ۱۰ هزار تن نیست و باید به ۱۵ متر افزایش داده شود.

خورشید گزدرازی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های بندری برای رونق تجارت و مبادلات بازرگانی افزود: افزایش عمق اسکله‌های بندر بوشهر برای پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت بالای ۳۰ هزار تن ضروری است.

او تخلیه کالا‌های اساسی در بندر بوشهر را منوط به افزایش عمق اسکله این بندر دانست و ادامه داد: رونق تجارت در بندر بوشهر با افزایش عمق اسکله‌های آن محقق می‌شود. 

او با اشاره به اجرای طرح لایروبی بندر بوشهر، عنوان کرد: با تکمیل لایروبی، عمق بندر بوشهر به ۱۰.۵ تا ۱۱ متر افزایش می‌یابد که جوابگوی حداکثر کشتی‌های ۲۰ تا ۲۵ هزار تنی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر، به استقرار کشتی گردشگری و تجاری گراندفری در بندر بوشهر اشاره کرد و گفت: برای فعال شدن این کشتی در مسیر دوحه قطر به بندر بوشهر باید سوخت به قیمت یارانه‌ای در اختیار آن قرار گیرد.

گزدرازی با اشاره به ظرفیت‎های تجاری بندر بوشهر بیان کرد: بوشهر همواره به عنوان دروازه تجاری و اقتصادی ایران بوده و مبادلات تجاری از طریق بندر بوشهر با کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس و دیگر بنادر جهان  رونق خاصی داشته است.

او، از برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی خرما و صنایع وابسته در بوشهر نیز خبر داد و بیان کرد: دومین جشنواره و نمایشگاه ملی خرما و صنایع وابسته در بوشهر ۲۳ آبان با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ک

عمق اسکله‌های بندر بوشهر باید به ۱۵ متر افزایش داده شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.