کد خبر: ۷۱۳۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۱
کد خبر : ۷۱۳۰۴۱۴

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره روغن حیوانی و تاثیر آن بر سلامت بدن افراد توضیح داد.

روغن حیوانی؛ بخوریم یا نخوریم؟ +مقدار مجازنرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهم چربی‌های اشباع در انرژی مصرفی روزانه افراد اظهار کرد: به طور کلی چربی‌های اشباع، ۱۰ درصد انرژی مصرفی روزانه افراد را تشکیل می‌دهد، بنابراین اگر افراد بیشتر از این مقدار چربی‌های اشباع را مصرف کنند، سلامت قلب و عروق آن‌ها به خطر می‌افتد. چربی‌های اشباع در دمای محیط جامد هستند که از جمله این چربی‌ها می‌توان به کره، روغن حیوانی و چربی موجود در گوشت و لبنیات اشاره کرد.

او بیان کرد: تنها باید ۲۰ تا ۳۰ درصد انرژی دریافتی روزانه افراد از چربی‌ها باشد که از این میان سهم چربی‌های اشباع ۱۰ درصد است در حالی‌که امروزه حدود ۴۰ درصد انرژی دریافتی روزانه اشخاص از چربی‌ها تامین می‌شود که از این میان سهم چربی‌های اشباع حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است.


بیشتر بخوانید: رهایی از سرفه با طب سنتی


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: اکنون در رژیم غذایی افراد میزان چربی‌های اشباع افزایش پیدا کرده است همچنین از سوی دیگر اشخاص از کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان‌های بدون سبوس مانند نان لواش و بربری، برنج سفید و سیب‌زمینی به‌ویژه سیب‌زمینی سرخ شده به میزان بیشتری در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند، بنابراین با قرار گرفتن این ۲ عامل در کنار هم احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی تا چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

جوزدانی تاکید کرد: یک قاشق روغن حیوانی، ۹ گرم چربی اشباع دارد و ۴۵ درصد میزان انرژی دریافتی روزانه ما را به چربی‌های اشباع تامین می‌کند، بنابراین اگر ۲ قاشق غذاخوری روغن حیوانی در روز مصرف کنیم، ۱۰۰ درصد نیاز ما به چربی‌های اشباع تامین می‌شود.

مناسب‌ترین روغن‌های گیاهی

او تصریح کرد: از بین روغن‌های گیاهی، زیتون و کانولا بهترین اسید‌های چرب را دارند، به عبارتی این روغن‌ها، اسید‌های چرب امگا ۳ بالاتر و اسید‌های چرب امگا ۶ پایین‌تری دارند. روغن ذرت نسبت به سایر روغن‌های گیاهی دارای اسید‌های چرب امگا ۶ بیشتری است. مصرف زیاد اسید‌های چرب امگا ۶ می‌تواند فرد را در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دهد.


بیشتر بخوانید: رژیم غذایی گیاه‌خواری؛ خوب یا بد؟!


جوزدانی یادآوری کرد: مبتلایان به کیست تخمدان هم باید در مصرف روغن کنجد احتیاط، به طور کلی افراد باید از همه روغن‌های گیاهی به میزان متعادل در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

کدام روغن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
روغن حیوانی صد درصد برای بدن مفیده و انباشت چربی نباتی نداره .در ضمن با توچه به طبیعی بودن و عدم داشتن مواد نگه دارنده دارای سلامت کامل و مقوی برای بدنه..یه نکته دیگه که جالبه مصرف کننده های این روغن قطعا از نظر جسمانی و روانی در سلامتی بهتری نصبت به مصرف کنندگان نباتی هستن...و نکته اخر که فاکتور اصلی هستش قیمت بالای این محصوله که متاسفانه خیلی از ماها توان خریدش رو نداریم... اها اینم بگم هر چیزی که طبیعی هستش و سنتی کلا این جماعت تحصیل کرده با گرایش غربی باهاش به صورت عمومی مخالفن اما خودشون مصرف کننده اون هستن.
با تشکر از خودم
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر