لزوم گسترش طرح "نه به کیسه‌های پلاستیکی"/جمع آوری روزانه ۷ هزار کیسه در غرب اهواز

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در صورتی که سازمان‌ها و اتاق اصناف همکاری کنند، روزانه حدود ۷ هزار کیسه پلاستیکی در غرب این کلانشهر جمع آوری می‌شود.

مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مواد پلاستیکی از مواد نفتی و شیمیایی تهیه می‌شوند که در دراز مدت بر سلامتی انسان‌ها تاثیر می‌گذارد.

او افزود: بسیاری از جانداران از جمله؛ پرندگان حیوانات از پلاستیک‌های موجود در محیط زیست استفاده می‌کنند و می‌توانند باعث مرگ و میر پرندگان و سایر جانداران شوند.

شریفی اظهار داشت: یکی دیگر از معایب استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، گرفتگی و پس زدگی فاضلاب و جاری شدن در معابر خیابان‌ها می‌شوند و از این طریق می‌توانند در به خطر انداختن سلامتی انسان‌ها نقش داشته باشند.


بیشتر بخوانید: ۱۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان گیلان افتتاح شد


رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: مواد پلاستیکی به دلیل تجزیه ناپذیر بودن و نیاز به زمان طولانی حدود ۵۰۰ سال برای تجزیه آنها، عوارض زیست محیطی به دنبال دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: معایب و مضرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را در کارگروه شورای سلامت کلانشهر اهواز مطرح کردیم و فرماندار اهواز، مدیرکل حفاظت محیط زیست و... برای تهیه و توزیع کیسه‌های نخی نان قول پشتیبانی و حمایت دادند.

مهرداد شریفی گفت: تا زمانی که بحث توانمندسازی مردم ایجاد نشود و این مهارت به شهروندان آموزش داده نشود و آنها آموزش نبینند، امکان تداوم یک حرکت و فرهنگ سازی آن وجود ندارد.

او افزود: همکاری اتاق اصناف نیز نقش بسزایی در فرهنگ سازی "نه به کیسه‌های پلاستیکی و استفاده از کیسه‌های نخی" برای خرید نان دارد.

جمع آوری روزانه حدود ۷ هزار کیسه پلاستیکی در غرب اهواز

شریفی بیان داشت: طرح "نه به کیسه‌های پلاستیکی و استفاده از کیسه‌های نخی" از نانوایی‌های سطح کلانشهر اهواز در حال انجام است و در صورتی که اتاق اصناف حمایت کند، روزانه حدود ۷ هزار کیسه پلاستیکی از غرب اهواز جمع آوری می‌شود.

به گفته رییس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار کرد: درحال حاضر پاکت‌های کاغذی که امکان بازیافت آن‌ها وجود دارد، جایگزین کیسه‌های پلاستیکی شده اند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.