۱۵ هزار کیسه پارچه‌ای رایگان بین مردم توزیع می‌شود

قائم مقام شهرداری ارومیه گفت: ۱۵ هزار کیسه پارچه‌ای رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،غلامرضا عدلدوست قائم مقام شهرداری ارومیه  با اشاره به دهه کرامت گفت: شهرداری ارومیه در این دهه برنامه‌های بسیاری را تدارک دیده بود و فردا نیز جشن بزرگی به این مناسبت در پارک ائللرباغی برگزار می‌شود.

وی به ۲۱ تیرماه روز بدون کیسه‌های پلاستیکی نیز اشاره کرد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا در طبیعت تجزیه شود و حتی اگر دفن هم شود تولید شیرابه‌هایی سمی می‌کند که موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود.

قائم مقام شهرداری ارومیه گفت: این کیسه‌های پلاستیکی همچنین توسط باد جابجا و موجب بسته شدن کانال‌های آب و فاضلاب در محیط شهری می‌شود که سبب تولیدمثل و تکثیر حشرات و جانوران موذی می‌شود و همچنین سبب انسداد کانالهاست.

عدل دوست با بیان اینکه سالانه ۱۷۷ هزارتن کیسه پلاستیکی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: چنانچه هر خانوار ایرانی روزانه یک عدد کیسه پلاستیکی کمتر مصرف کند، سالانه ۸ میلیارد عدد کیسه کمتر مصرف می‌شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه این روز بهانه‌ای برای مشارکت در کاهش مصرف پلاستیک است، یادآور شد: از سال ۹۲ سالیانه ۵ هزار عدد کیسه‌های پارچه‌ای توسط شهرداری ارومیه توزیع شده ۹۲ و امسال نیز ۱۵ هزار عدد کیسه پارچه‌ای برای حفظ محیط زیست و به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ارومیه در ادامه اظهار کرد: شهر ارومیه تا کنون ۳ طرح تفصیلی به خود دیده است و خوشبختانه برعکس اولین و دومین، آخرین طرح توسط کارشناسان شهرداری ارومیه بررسی، مطالعه و کارشناسی شده است.

عدل دوست گفت: طرح‌های تفصیلی قبلی در سال‌های ۵۷ و ۷۳ و آخرینش نیز طرح تفصیلی است که در دست اقدام است و در تهیه طرح تفصیلی اولین و اساسی‌ترین موضوع حقوق مکتسبه افراد است و تأکید می‌شود وضعیت موجود در شهر حفظ و تأمین سرانه کاربری باید در ۷۰ محله، ۱۶ ناحیه و ۵ منطقه تأمین شود.

وی با اشاره به طرح تفصیلی ارومیه افزود: بافت تاریخی شهر باید حفظ شود و از طرفی هم باید ارتقا خدمات در این مناطق را شاهد باشیم.

عدل دوست ادامه داد: در طرح تفصیلی پیش بینی شده ارومیه، باید از شهری خودرومحور به شهری پیاده محور دست پیدا کنیم و یک سوم معابر به این محبث مهم در طرح تفصیلی اختصاص یافته است، همچنین باغات سطح شهر را زنده نگه می‌داریم و افزایش سرانه فضای سبز را به طور جدی پیگیر هستیم.

وی به اهمیت اعتماد مردم و مشارکت آن‌ها در مدیریت شهری اشاره کرده و گفت: مشارکت شهروندان سبب موفقیت برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری است.

عدل دوست همچنین ضمن بیان اینکه پروژه پارک سلامت یکی از پروژه‌های فاخر شهرداری ارومیه است، افزود: پارک سلامت ۶ هکتار است که ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه تخصیص داده ایم که یکی از مهمترین پروژه‌های شهرداری ارومیه است و تمامی مسائل ورزشی، تفریحی و توریستی پیش بینی شده است.

قائم مقام شهردای ارومیه همچنین در جواب سوالی درباره زمین‌های ارتش خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی زمین‌های پادگان لشکر ۶۴ به شورای عالی مسکن ارسال شده است و احتمال تصویب دارد و اخیراً نیز جابجایی‌هایی در زمین‌های شهرداری و ارتش در این محدوده رخ داد.

 

انتهای پیام/م

 

توزیع کیسه پارچه‌ای رایگان بین مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.