مطالعات تکمیلی اتصال کوه آتشگاه به صفه

رئیس شورای شهر اصفهان گفت:اتصال دو کوه آتشگاه و صفه موضوعی است که اگر تحقق یابد اتفاق مهمی در رشد و توسعه گردشگری در شهر اصفهان فراهم می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا نصر رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به سرمایه ارزشمند کوه آتشگاه اصفهان در غرب اصفهان و ۸ کیلومتری مرکز شهر در خیابان آتشگاه و جنوب خمینی شهر اظهار داشت: این بنا در نزدیکی رودخانه زاینده رود است و از بلندای آن تا کیلومتر‌ها می‌توان چهار سوی اصلی شهر را تماشا کرد و می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری شهر اصفهان مطرح شود که متاسفانه مهجور مانده است.

او افزود: آتشگاه اصفهان در آذرماه سال ۱۳۳۰ و با شماره ۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و در دهه ۵۰ این بنا مورد مرمت اساسی قرار گرفت و در اوایل دهه ۶۰ نیز به منظور جلوگیری از ایجاد صدمات و تخریب در‌های ورودی ساختمان بسته شد. امروزه به دلیل اهمیت مباحث گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری موظف است تا از ظرفیت گردشگری کوه آتشگاه استفاده لازم را داشته باشد.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهرداری منطقه ۹ هم موظف شده تا زمین‌های اطراف کوه آتشگاه را با توجه به کاربری‌های فضای سبز آزادسازی کند و در درازمدت این منطقه به عنوان قطب مهم گردشگری اصفهان شود تصریح کرد: در جنوب شهر اصفهان کوه صفه واقع شده است و در شرق هم کوه نخودی که می‌تواند در زنجیره‌ای تعاملی، پیوندی با کوه آتشگاه در غرب شهر اصفهان برقرار کند.

او با اشاره به اینکه مطالعات اتصال کوه آتشگاه به کوه صفه از طریق خط تله کابین انجام شده است، ابراز داشت: اتصال این دو کوه موضوعی است که اگر تحقق یابد اتفاق مهمی در رشد و توسعه گردشگری در شهر اصفهان فراهم می‌شود، اما با توجه به اینکه خطوط تله کابین بر منازل مردم مسلط می‌شود تاکنون به نتیجه نرسیده است، اما مطالعات تکمیلی برای رفع این موضوع در حال انجام است.

انتهای پیام/م

 

سرمایه ارزشمند کوه آتشگاه اصفهان در غرب اصفهان

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار