نوبخت در رشت مطرح کرد؛

امسال ۲۹ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی پرداخت شد

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه و اشتغال در کشور در قالب اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: امسال ۲۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به اینکه برگزاری فصلی این جلسات برای بررسی پیشرفت پروژه‌ها و بررسی موانع در استان است، اظهار کرد: ۱۱ سد لاستیکی در گیلان در حال اجرا است.

او با بیان اینکه برای چهار سد نیازمند اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی هستیم، افزود: ۴۱ میلیارد تومان نیز برای احداث هفت سد تخصیص یافته و برای تکمیل ان نیازمند ۹۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: از ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار مصوبه شده برای این طرح‌ها بیش از ۸۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

او با بیان اینکه در نظر گرفتن روزشمار برای حل مشکل سراوان نشان دهنده عدم مدیریت درست و توهین به مردم این منطقه است در حالی که هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است، افزود: مدیریت پسماند ۱۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و کارگروهی از افراد نخبه با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان برای حل مشکل پسماند استان‌های گیلان و مازندران تزریق شده است.

جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور با اشاره به بهره‌برداری از هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: رفع مشکل مسکن و اشتغال محرومین طرح کشوری است.

او با اشاره به توسعه ملی و برنامه‌های زیرساختی کشور، ادامه داد: خدمات دهی به محرومان باید به صورت ویژه انجام شود اینکه از سرریز توسعه کشور محرومین بهره شوند سال‌ها طول می‌کشد بر همین اساس در کنار برنامه‌های توسعه‌ای باید برنامه‌ای ویژه برای محرومان داشته باشیم.

نوبخت در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه کشور و اشتغال در یک محور و مسیر طرح‌های عمرانی اقتصاد مقاومتی است، افزود: امسال بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی پرداخت شد.

او با بیان اینکه طرح‌های عمرانی مرتبط به خزانه دولت است، اما طرح‌های تولیدی با تسهیلات بانکی پیش می‌رود، اظهار کرد: با بهره برداری از طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد زمینه ایجاد فرصت شغلی برای حدود ۴ هزار نفر در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن فراهم می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر ضرورت تکمیل اتصال خط ریلی رشت به انزلی تا سال آینده، گفت: در صورت عدم اجرایی شدن این پروژه کوتاهی از سوی ما است.

نوبخت با اشاره به راه‌اندازی سامانه شفاف نظارت مردم بر پروژه‌ها، ادامه داد: این سایت متشکل از میزان حل مشکل اعتبارات، تسهیلات بانکی، تعداد جذب نیروی انسانی و فعال کردن واحد‌ها بوده و نشان دهنده عملکرد ما است.

ادامه دارد...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.