جزئیات هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در دو بخش کتبی و الکترونیکی در فارس برگزار می‌شود.

جزئیات هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهرابی مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هدف از اجرای این آزمون را سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت عنوان کرد.

او افزود: این آزمون در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه مفاهیم و ترجمه قرآن، گروه معارف اهل بیت (ع) گروه حفظ قرآن و گروه آموزش‌های الکترونیک برگزار می‌شود.

 سهرابی ادامه داد: گروه مفاهیم و ترجمه قرآن شامل رشته‌های تفسیر سوره بقره از کتاب تفسیر نمونه و ترجمه و درک معانی سوره بقره از مصحف شریف با ترجمه‌های متداول است و گروه معارف اهل بیت (ع) نیز شامل حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه از ۵۰ حکمت اول نهج‌البلاغه و خطبه ۱۹۳ و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد (ع) از ۱۰ دعای اول صحیفه سجادیه و مناجات خمس عشر بوده و گروه حفظ هم شامل ۹ رشته حفظ جزء ۳۰، جزء اول، سوره بقره، ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، ۲۵ جزء اول و حفظ کل از مصحف شریف است.

او یادآور شد: دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین ۱ و ۲ در سامانه مجازی نورالمجتبی و روخوانی قرآن کریم در سامانه مجازی حامیم به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس زمان برگزاری آزمون رشته‌های الکترونیکی را روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه و آزمون رشته‌های کتبی را روز پنج‌شنبه، ۳ بهمن‌ماه امسال اعلام کرد و گفت: آزمون کتبی در همه شهرستان‌هایی که تعداد داوطلبان آن حداقل ۳۰ نفر باشد، برگزار می‌شود.

سهرابی با تأکید بر اینکه هر داوطلب می‌تواند در هر گروه امتحانی تنها یک رشته را انتخاب کند، گفت: آزمون به صورت کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه به‌جز رشته تفسیر سوره بقره درهمه رشته‌های آزمون که به‌صورت کتبی برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و دریافت کارت می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: حد نصاب قبولی در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در آزمون کتبی ۷۰ و در آزمون الکترونیکی ۸۰ است.

ثبت نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از ۲۰ آبان آغاز می‌شود.
انتهای پیام/م

هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار