لاوروف: توافق هسته‌ای ایران اهمیت خود را از دست نداده است

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر پایبندی ایران به مفاد برجام، اعلام کرد این توافق بین‌المللی همچنان بااهمیت است.

لاوروف: غرب از ادعا‌ی استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه سوء استفاده می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در کنفرانس بین‌المللی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در مسکو بر اهمیت برجام تاکید کرد.

او با اعلام اینکه «علی‌رغم همه اقدامات مخرب آمریکا، برجام اهمیت خود را از دست نداده است»، گفت: ایران در بین همه کشورها، بیشترین بازرسی‌ها را داشته است و به رغم کارشکنی‌های آمریکا به همه تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده است.

وزیر خارجه روسیه افزود: برجام به عنوان توافقی که همه فکر می‌کردند یک پیشرفت بزرگ بود، امروز در شرایطی دشوار قرار گرفته است و در حالی که ما خواهان حفظ این توافق هستیم، آمریکایی‌ها راه خود را می‌روند. برای حفظ توافق هسته‌ای باید همه مسئولیت‌ها بین همه طرف‌های این توافق تقسیم شود.

 لاوروف در بخشی دیگر از اظهاراتش در این کنفرانس، غرب را به سوء استفاده از ادعاهای مربوط به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه متهم کرد. او گفت: غرب از ادعا‌های مربوط به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه برای اهداف ژئوپلیتیک استفاد می‌کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: بعضی کشور‌ها از سازمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای خواستار انجام اقدامات خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار