مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد:

از ظرفیت گردشگری یزد به خوبی استفاده نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: تاکنون نتوانستیم از تمام ظرفیت استان برای رونق گردشکری استفاده کنیم.

از ظرفیت گردشگری یزد به خوبی استفاده نشده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی استان یزد، در مراسم افتتاحیه جشنواره انار سریزد مهریز با اشاره به فرهنگ و تمدن چند هزار ساله یزدی ها، گفت: این استان قابلیت های زیاد در حوزه ی گردشگری برای عرضه به تمام دنیا دارد، که تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنیم.

او صنعت گردشگری را جایگزین مناسبی برای صنایع آلاینده و معادن دانست و افزود: امیدواریم کل اقتصاد ما بر روی گردشگری بچرخد و بتوانیم از این ظرفیتی که اجدادمان به یادگار گذاشته اند به خوبی استفاده کنیم.

فاطمی از افزایش تعداد گردشگر، بومگردی و اماکن گردشگری در استان یزد خبرداد و گفت: گردشگران داخلی و خارجی از اماکن اقامتی تاریخی یزد به خوبی استقبال کردند و به تازگی اقتصاد استان به سمت گردشگری سوق پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه انار سریزد در بین ایرانیان شهرت بسیاری دارد، افزود: جشنواره انار امسال با شکوه خاصی در استان یزد برگزار می شود و سریزد مهریز نیز امسال برای اولین بار این جشنواره را برگزار می کند.

فاطمی ادامه داد: با همکاری مردم استان در سال های آینده روند برگزاری جشنواره ها به صورت کامل به مردم و بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ غ

ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت های گردشگری یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار