حاجی‌میرزایی مطرح کرد؛

تمام مطالبات سال ۹۷ پرداخت شد/ اعتبار رتبه‌بندی برای پرداخت ۶ ماهه دوم کافی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالبات فرهنگیان را تا پایان سال ۹۷ صفر کردیم تنها مطالبات سال ۹۸ باقی مانده است.

تمام مطالبات سال ۹۷ پرداخت شد/ اعتبار رتبه‌بندی برای پرداخت ۶ ماهه دوم کافی استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین افتاحییه کشوری ششمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای مجموع اهداف تعلیم و تربیت ساعات درسی در نظر گرفته شد، اما فعلا محصول سازمان پژوهش همین ۲ ساعت در هفته است و امیدوارم بتوانیم از اوقات فراغت دانش آموزان برای تبدیل مدرسه به کانون نشاط استفاده کنیم و بعد از ظهر‌ها مدرسه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

او درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم اظهار کرد: از روزی که مسئولیت گرفتم با کمبود معلم مواجه بودیم و با تاخیر بازنشستگی برخی همکاران و بکارگیری آن‌ها، بکارگیری نیرو‌های حق التدریس و مربیان پیش دبستانی کمبود معلم را جبران کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در نظر داریم تا برای سال تحصیلی آینده نیاز معلم را به نحوی مناسب رفع کنیم و گزارشی از این وضعیت به هیئت دولت دادم، گروهی متشکل از سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و آموزش و پرورش ماموریت پیدا کردند تا ارزیابی دقیقی از نیروی مورد نیاز داشته باشیم و کیفیت و توزیع آن را بررسی کنند و با توجه به روند فزاینده معلم برای تامین معلم برنامه ریزی شود.

او ادامه داد: برنامه ویژه‌ای برای معلم تربیت بدنی نداریم و سعی داریم با وضعیت موجود و آموزش معلمان شرایط بهتری را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: این طرح حتما امسال اجرا خواهد شد و البته آیین نامه‌ای دارد که از زمانی که ماموریت گرفتم در سه جلسه کمیسیون اجتماعی دولت بررسی و نهایی شده است که در دولت مطرح شود، امیدوارم تا یکی دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار گرفته و اجرایی شود.


بیشتر بخوانید: نبض زندگی در مدارس شکل می‌گیرد


حاجی‌میرزایی افزود: اعمال افزایش رتبه بندی از اول مهر ۹۸ خواهد بود و تمام همکارانی که از اول مهر با ما همکاری کردند مشمول طرح خواهند شد، همکاران در پنج رتبه متناسب با مدرک، سابقه و صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی رتبه‌بندی می‌شوند و
هر چهار سال یکبار رتبه‌ها با کسب صلاحیت‌ها و دوره‌های آموزشی و مدرک تحصیلی تغییر می‌کند.

او درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: مطالبات را تا پایان سال ۹۷ صفر کردیم تنها مطالبات سال ۹۸ باقی مانده است که تلاش می‌کنیم صفر شود، بخش عمده مطالبات مربوط به پایان خدمت بازنشستگان است، بخشی از اضافه کار و حق ماموریت کارکنان اداری و حق التدریس آموزشیاران باقی مانده بود که تسویه شد. بدهی پاداش پایان خدمت کمتر از پنج هزار میلیارد تومان است و طی دو ماه اخیر تزریق شد، برای رتبه بندی هم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که برای ۶ ماه دوم سال کافی است. برای سال آینده هم در بودجه برای تمام سال اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان گفت: درخواست میکنم نگویبد که تنبیه بدنی زیاد است، حدود ۱۱۰ هزار مدرسه و ۹۵۰ هزار کلاس درس در کشور داریم که ممکن است به ندرت در برخی مدارس همکاران ما نتوانند هیجانات خود را کنترل کنند که در این مورد عکس العمل نشان می‌دهیم.

او درباره ماجرای اخیر تنبیه دانش آموزان با شلاق گفت: به مدیر کل استان تاکید کرده‌ام که موضوع را بررسی کند و در اینگونه موارد معلم خاطی به هیئت تخلفات معرفی می‌شود که ممکن است برای مدتی یا حتی همیشه اجازه تدریس پیدا نکند.

وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: درخواست دارم با خطا‌های برخی همکاران آن را به همه همکاران تعمیم ندهیم و قدردان معلمان باشیم.

انتهای پیام /

درخواست میکنم نگویبد که تنبیه بدنی زیاد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۱:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۸
در حالی آقای وزیر از تسویه مطالبات فرهنگیان تا پایان سال 97 خبر می دهد که بنده هنوز از سال 93 و 89 طلبکارم
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی.
۰۱:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
امسال هم با وعده های توخالی سپری میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
رتبه بندی فقط برای شاغلین است پس بازنشستگان چکارکنندکه هیچی شاملشون نمیشه وبااین هزینه های سرسام آورمواجهند
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۲۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
امروز چون مدیر یکی از مدارس از دانش آموزان گوشی تلفن ها را گرفته بود بعد از مدرسه دانش آموزان با رفقاشون جلوی راه مدیر و همکاران مدرسه را بسته بودند و تهدید که اگر گوشی ها را ندهید راه بهتون نمی دیم این یعنی چی؟!!
معلم را از ارزش انداختید برادر
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۲۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
مطالبات 97 کامل پرداخت شده!!!!
آقای وزیر 10 درصد حق التدریس دی ماه 97 را ندادید.
حق مهد کودک که سال ها مانده و هنوز خبری نیست.
هزینه ازدواج و ...
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۲۰:۳۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
مردحسابی تو به عنوان وزیر از عدم تنبیه دانش آموزان گفتی امانگفتی با افرادی که معلم را راهی بیمارستان کردند چه بر خوردی خواهی کرد
آخرین اخبار