خلق تابلو‌های هنری با پیله‌های ابریشم

بانوی هنرمند تفتی با پرورش پیله‌های ابریشم تابلو‌های منحصر به فردی خلق می‌کند.

ناهید دهقانی بانوی هنرمند تفتی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: با استفاده از پیله‌های ابریشم برای اولین بار اقدام به ابتکار و تهیه تابلو‌های هنری کردم و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز با  عنوان ،ابریشم کشی،  رابه نام خودم به ثبت کرده است.

او با اشاره به تجربه ۲۰ ساله خود در عرصه هنر و صنایع دستی و قدمت شهرستان تفت در تولید کرم ابریشم، افزود: برای آموزش هنر ابریشم کشی به دانش آموزان همشهری خود هرساله به تفت می‌آید و این هنر را به آن‌ها آموزش می دهد.

دهقانی تفتی گفت: ظرافت پیله‌های ابریشم و رنگ پذیری ویژه بافت پیله‌ها برای تهیه این آثار هنری منحصرب فرد است.

او آموزش نقاشی روی ابریشم را ابتدا با مداد رنگی و سپس سایر ابزار‌های نقاشی به دانش آموزان آموزش می دهد.

دهقانی تفتی گفت: تنها با استفاده از پیله ابریشم قادر به ترسیم بیش از ۶۰ نوع گل و پرنده شدم و از آنجایی که این هنر گستره کار بسیار متنوعی دارد، می ‎ توان از طریق این هنر آثار متعددی را درسبک‌های مختلف خلق کرد.

این هنرمند تفتی با بیان این که هنوز ابریشم‏ کشی دارای بازار ایده‌آلی نیست، بیان کرد: این هنر هنوز بازار قابل توجهی ندارد، اما اهمیت آن از حیث آموزش به کودکان و نوجوانان بومی بسیار بالا است و با توجه به تولید مواد اولیه این هنر که همان پیله‌های کرم ابریشم است در زمینه تامین مواد اولیه این هنر زیبا مشکلی وجود ندارد.

او گفت: باتوجه به قدمت تولید کرم ابریشم در شهرستان تفت این هنر باید به دانش آموزان تفتی آموزش داده شود تا این هنر در این شهرستان فراموش نشود.

دهقانی گفت: با آموزش تولید پیله و توزیع پیله‌های پرورش داده شده در بین مدارس شهر تفت، این هنر ساده،  در عین حال زیبا و سرگرم کننده را برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان آموزش داده است.

او  با اشاره به همکاری و تعامل آموزش و پرورش و اداره میراث فرهنگی شهرستان در رابطه با آموزش و شناختن این هنر به مردم شهرستان به ویژه دانش آموزان تفتی قدر دانی کرد.

انتهای پیام/ی

 تولید تابلو‌های منحصر به فرد با  پیله‌های ابریشم در تفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سلام میشه تصویری ازکارهاتون بزارید درواتساپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سلام میشه تصویری ازکارهاتون بزارید