آلودگی هوا با پوست چه می‌کند؟

یک متخصص پوست، مو و زیبایی درباره آثار مخرب آلودگی هوا بر روی اولین سد دفاعی بدن در فصول سرد سال توضیح داد.

آلودگی هوا با پوست چه می‌کند؟داریوش دائر، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پوست بدن یکی از بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین ارگان‌های بدن است که با شروع فصل سرد سال و سرد و خشک شدن هوا به عنوان اولین سد دفاعی بدن عوارض شیمیایی- میکروبی بسیاری برای افراد می‌تواند داشته باشد.
 
او افزود: با آلودگی هوا و بالا رفتن سطح سرب و مواد آلاینده آثار مخرب و محرک به شدت افزایش می‌یابد و عوارض‌ی از جمله: حساسیت‌های و التهاب‌های شدید، شکنندگی مو‌ها و اگزمای پوستی به وجود می‌آید.
 
دائر ادامه داد: افراد با سابقه حساسیت‌های شدید پوستی زمان مشاهده پوست ریزی در نواحی دور چشم، دور دهان باید به پزشک مراجعه نمایند تا در مقابل آلودگی مضر هوا مقاوم باشند. همچنین آلودگی شدید پشت دست‌ها، ساعد‌ها و ساق دست مورد هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اضافه کردن عطر و طعم غیرمجاز به تنباکو / ۱۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال محصولات دخانی مصرف می‌کنند
او تصریح کرد: استفاده از دست کش، لباس‌هایی با آستین‌های بلند و جوراب سطح پوست را از آلودگی‌های حفظ می‌کند.
 
این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: توصیه می‌شود افرادیکه سابقه حساسیت آن‌ها با آلودگی هوا بیشتر می‌شود از تردد غیر ضروری روزهای آلودگی هوا اجتناب کنند تا کمتر شاهد عوارض جبران ناپذیر ناشی از آلاینده‌های هوایی باشند.
 
او گفت: افراد باید از ماسک، کلاه و عینک‌های آفتابی استاندارد استفاده کنند، زیرا در صورت رعایت نکردن این موارد خشکی پوست و چشم اتفاق می‌افتد.
 
انتهای پیام/
 

وقتی آلودگی هوا دشمن پوستتان می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.