سفره خانه‌های سنتی یزد استاندارد سازی می‌شوند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: سفره خانه‌های سنتی در طرح تطبیق واحد‌های گردشگری استاندارد سازی می‌شوند.

هما خورشیدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به استاندارد سازی سفره خانه‌های سنتی، گفت: این اماکن با ضوابط کمی و کیفی موظف می شوند  تا خدمات را براین اساس ارائه دهند.

او افزود: به منظور استاندارد سازی سفره خانه‌های سنتی این اماکن بر اساس ضوابط ساختمانی، ایمنی و بهداشت و نیروی انسانی ارزیابی شده و بر اساس امتیازی که در این مرحله کسب می‌کنند درجه بندی می‌شوند.

خورشیدی ارائه نرخ نامه از سوی سفره خانه‌های سنتی را از مزایای استاندارد سازی عنوان کرد و اظهار داشت: صدور پروانه بهره برداری و یا تمدید آن منوط بر گرفتن گواهی نامه استاندارد است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردگری استان یزد افزود: استاندارد سازی واحد‌های اقامتی یکی از شاخصه‌های ارزیابی عملکرد گردشگری است که هر ساله هتل ها، مهمانپذیر‌ها و واحد‌های پذیرایی بین راهی بر اساس استاندارد‌های کمی و کیفی گواهی نامه استاندارد را دریافت می‌کنند که به تازگی سفره خانه‌های سنتی نیز به دریافت آن موظف شده اند.

در طرح درجه بندی واحد‌های اقامتی، اگر واحد‌های استاندارد شاخصه‌های ارزیابی و درجه بندی را رعایت نکنند باعث تنزل درجه، و بسته به شرایط واحد اقامتی حتی منجر به لغو گواهی نامه استاندارد آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/ی

استاندارد سازی سفره خانه‌های سنتی یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار