اجرای بیش از یکهزار و ۳۰۰ برنامه ویژه هفته کتاب و کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از اجرای بیش از یکهزار و ۳۰۰ برنامه ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در استان و ۴۰ ویژه برنامه در شیراز خبر داد.

اجرای بیش از یکهزار و ۳۰۰ برنامه ویژه هفته کتاب و کتابخوانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله منوچهری در نشست خبری، سفیر کتاب را از برنامه‌های مهم هفته کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و گفت: هدف این طرح تسهیل دسترسی به کتاب برای عشایر است.

او با بیان اینکه زیارت قبور شهدا و جشن کتاب از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود، از اجرای برنامه‌های کتابخوانی ویژه زندانیان، پاکبانان و باغبانان، فرهیختگان، هنرمندان و دیگر گروه‌های جامعه خبر داد.

به گفته منوچهری، اجرای همایش‌های خیرین خیرین در شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات و خرمبید و آغاز عملیات اجرایی ساخت یا افتتاح کتابخانه در نقاط مختلف استان فارس، از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز به تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب کتابخوانی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها طی روز‌های ۲۴ تا ۳۰ آبان اجرا می‌شود.

ابراهیم گشتاسبی راد گفت: فعالیت‌های خوبی تحت عنوان آتشنشانان کتابخوان، روشندلان کتابخوان، سالمندان کتابخوان و کودکان کتابخوان انجام شد. این هفته هم با بودجه‌ی بیش از ۷۷ میلیون تومانی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: راه اندازی کتابخانه‌ی ورزش و اندیشه در کانون کشتی گیران، اجرای برنامه‌های «پابه پای کتاب» در پیاده راه سلامت و «چرخ خورشید» در آرامگاه‌های حافظ و سعدی و کتابخانه‌ی عبدالله خفیف ازفعالیت‌های شهرداری شیراز به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی است.

به گفته گشتاسبی راد، رکاب زنی نمادین دوچرخه سواران حرفه‌ای در فواصل سه کتابخانه‌ی تاریخی شیراز و عضویت پنج قهرمان ملی دوچرخه سواری در شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب، اجرای نمایش‌هایی با موضوع کتابخوانی با عنوان «همای مهربانی»، آغاز به کار شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب، مسابقه‌ی فراگیر «یار مهربان شیراز» و قدردانی از نویسندگا ن شیراز، رونمایی از کتاب «زنان نامدار شیراز»، در درازای هفته‌ی کتاب و کتابخوانی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با بیان اینکه این استان گام‌های بلندی را برای به دست آوردن پایتختی کتاب برداشته است، گفت: در طول این چند سال شیراز به عنوان نامزد اصلی یا ۵ شهر برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج کتاب معرفی شد؛ سال گذشته هم که به حمدلله با همکاری همه دستگاه‌ها ۴ شهر و روستا از استان فارس به عنوان شهر و روستای برتر دوستدار کتاب انتخاب شد.

صابر سهرابی با بیان اینکه امسال فارس به شکل جدی برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران تلاش خواهد کرد، به تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان پرداخت.

سهرابی گفت: طی ۶ ماه اول امسال، بالغ بر ۲۲ هزار جلد کتاب در مدارس استان خصوصا مناطق محروم توزیع شده است و امیدواریم این تعداد تا پایان سال ۲ برابر شود.

در پایان این نشست خبری، پوستر هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان حال خوش خواندن، رونمایی شد.
انتهای پیام/م

برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار