افتتاح بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه در سیرجان

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مجموعه آهن اسفنجی خاورمیانه با ظرفیت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، در سفر رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر پروژه کارخانه آهن اسفنجی ،دو پست ۴۰۰ کیلو ولتی برق، فاز دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی و در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه سیرجان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

حسن پور با اشاره به مطالعات اقتصادی صورت گرفته در سیرجان و بردسیر، گفت: در راستای فعال شدن همه ظرفیت‌های این دو شهرستان سعی کردیم از همه ظرفیت‌های دولت‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه شهرستان‌های سیرجان و بردسیر استفاده کرده و این منطقه را به عنوان الگویی موفق کشور در سطح کشور معرفی کنیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: محور کار خود را مسائل معیشت مردم قرار دادیم و برای دستیابی به این هدف باید به سمت رونق تولید و ایجاد اشتغال پیش رویم لذا باید خود اتکایی و خودباوری را در مردم نهادینه می‌کردیم.

او تصریح کرد: فرهنگ‌سازی اولین گام بنده در چهار سال ابتدای نمایندگی خود در این حوزه انتخابیه بود، لذا کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله؛ اقتصادی، امنیت، اجتماعی را به شهرستان سیرجان دعوت کرده و با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های سیرجان و بردسیر یک کار تحقیقاتی کامل در خصوص ظرفیت‌های این دو شهرستان را تدوین و این مهم باعث شد ما نقشه راه مشخصی برای این منطقه داشته باشیم.

حسن‌پور با ابراز تاسف از اینکه کشور نقشه راه مشخص و مدنی ندارد، گفت: یکی از گرفتاری‌های کشور وجود نداشتن طرح آمایش است و حاصل این مهم پروژه‌های ناتمام در سطح کشور است و تا ۲۰ سال دیگر اگر همه بودجه کشور صرف این پروژه‌های نیمه تمام کنیم، به اتمام نمی‌رسند، اما خوشبختانه پروژه‌های نیمه تمام در بردسیر و سیرجان کمتر از انگشتان دست هستند و اگر پروژه‌ای در این دو شهرستان وجود دارد به دلیل وجود ضعف در آن واحد است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که در طول ۱۲ سال گذشته تا به امروز این دو شهرستان به کارگاه سازندگی در سطح کشور تبدیل شده‌اند، عنوان کرد: شهرستان‌های سیرجان و برسیر امروز به بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تبدیل شده اند و در این دو شهرستان امنیت کامل برای سرمایه‌گذار وجود دارد.

حسن پور بیان کرد: مردم بردسیر رفته، رفته به این نتیجه رسیدند که واقعا بردسیر یک بهشت است و آن‌ها در یک شهر چهار فصل در حال زندگی کردن هستند و این امر باعث ایجاد تحرک در بین مردم این مناطق شده است.

اوافزود: امروز یکی از موفق‌ترین سیستم‌های حمل و نقل جاده‌ای کشور را در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر داریم به‌طوری‌که حدود ۱۰ هزار نفر در بحث حمل و نقل در شهرستان سیرجان و بالغ بر ۲ هزار نفر در بحث حمل و نقل سنگین جاده‌ای در شهرستان بردسیر داریم.

حسن‌پور با اشاره به سفر روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه رییس جمهور به شهرستان سیرجان، بیان کرد: این اولین و آخرین سفر رییس جمهور به این خطه نخواهد بود و براساس برنامه‌ریزی ما هر ساله یکبار رییس جمهور در این شهرستان حضور خواهد یافت.

او گفت: شرکت جهان فولاد یکی از شرکت هایی است که طی ۸ سال در سیرجان راه‌اندازی شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به افتتاح کارخانه شمش آهن (ذوب آهن) سیرجان با حضور رییس جمهور عنوان کرد: هم اکنون در انبار‌های این کارخانه بیش از ۳۰ هزار تن شمش موجود است که به اقصی نقاط کشور صادر می شود.

انتهای پیام/ی

سفر رییس جمهور به سیرجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار