آموزش وپرورش به نظامی ناکارآمد تبدیل شده است

فرماندارنایین گفت :نظام آموزش و پرورش با دور شدن از اهداف اصلی خود درجهت پرورش نسل آینده به یک نظام ناکارآمد تبدیل شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین نصرتی فرماندارنایین گفت: در نظام آموزشی آمادگی شخص برای زندگی به عنوان هدف اصلی آن تعریف می‌شودکه امروزه آموزش وپرورش از این هدف فاصله گرفته و صرفا انباشته دانشی را در ذهن دانش آموزان ذخیره می‌کند تا بتوانند در کنکور به اهدافی برسند که در زندگی نقشی ندارد.

او افزود: همه مسئولین باید به خودشان گوشزد کنند که چرا راه و مسیر درست را گم کرده و به سمتی می‌روند که دانش آموزان نمی‌توانند مسائل شخصی خودرا به تنهایی حل کنند تا بتوانند با مسائل بزرگ‌تر دراجتماع روبه رو شوند و این از نقاط ضعف آموزش و پرورش است.
نصرتی کارآفرینی را جزء کاربردی‌ترین مهارت‌ها برشمرد وگفت: اگر دانش آموزان یادبگیرند که خلاقانه ونوآورانه با جهان پیرامون خود روبه رو شوند، آنگاه می‌توان گفت مسیری که در آن قرار دارند درست است و با استفاده از همین مهارت بخش عمده‌ای از مشکلات بیکاری رفع خواهد شد وبا رفع شدن آن ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی، چون نزاع، درگیری و طلاق از بین از بین خواهد رفت.

فرماندار نایین درادامه به توانمندی‌های مختلف انسانی اشاره وگفت: یک انسان آنقدر توانایی و استعداد دارد که اگر از آن‌ها در مسیر درست استفاده کند، نیازی به تحصیلات عالیه ندارد و در حال حاضر عملا افرادی هستند که درامد کارآفرینی آن‌ها با درآمد کشور از نفت برابری می‌کند و این اصلا به سواد و رشته تحصیلی آن‌ها مرتبط نیست و آموزش و پرورش باید مهارت‌های حرفه‌ای را نیز به دانش آموزان بیاموزد تا بتوانند از آن‌ها در جامعه استفاده کنند.

مشارکت دانش آموزان در شورای آموزش و پرورش از دیگر موارد عنوان شده در جمع دانش آموزان بود و فرماندارنایین از مدیریت اموزش و پرورش خواستار استفاده از نظرات نمایندگان دانش آموزی برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف اموزش و پرورش در این شورا شد.

انتهای پیام/م

 

در نظام آموزشی آمادگی شخص برای زندگی به عنوان هدف اصلی آن تعریف می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.