یک هزار و ۲۳۴ برنامه فرهنگی و محتوایی در استان اصفهان برگزار می شود

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان گفت: امسال با همت کتابخانه های ۲۴ شهرستان استان اصفهان بالغ بر یک هزار و ۲۳۴ برنامه فرهنگی و محتوایی مرتبط با کتاب اجرا خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر هلاکویی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته کتاب که از تاریخ ۱۸ تا ۳۰ آبان ماه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان برگزار می‌شود اظهار داشت: برنامه‌های مربوط به هفته کتاب در سه سطح کتابخانه ای، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.

او افزود: امسال با همت کتابخانه‌های ۲۴ شهرستان استان اصفهان بالغ بر یک هزار و ۲۳۴ برنامه فرهنگی و محتوایی مرتبط با کتاب اجرا خواهد شد که این برنامه‌ها شامل ۳۲۰ نشست کتابخوان، ۲۹ جلسه نقد کتاب، ۲۰ جلسه رونمایی کتاب، ۴۵۰ مسابقه کتابخوانی، ۱۷۴ نمایشگاه و فروشگاه کتاب و ۴۳۵ برنامه دیگر در تمام کتابخانه‌های استان اصفهان است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با بیان اینکه برنامه‌های متنوع دیگری هم در ستاد استان اصفهان برگزار می‌شود، ادامه داد: این برنامه‌ها شامل نشست کتابخوان ویژه آتش نشانان با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، نشست کتابخوانی با همکاری زندانیان و مددجویان با همکاری اداره کل زندان‌های استان اصفهان، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه و تشریح اقدامات و دستاورد‌های اداره کل کتابخانه در محضر ایشان، حضور در گلستان شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا خواهد بود.

او با اشاره به نواختن زنگ کتاب با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در مدارس استان اصفهان تصریح کرد: اهدایث کتاب به یکی از مدارس در منطقه جرقویه شهرستان اصفهان از برنامه‌های هفته کتاب است؛ همچنین تور بازدید مدارس از کتابخانه‌های استان اصفهان هم با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش برگزار خواهد شد؛ در این هفته مراکز آموزشی کودکان با همکاری اداره کل بهزیستی استان اصفهان از کتابخانه‌های عمومی بازدید خواهند داشت.


هلاکویی با اشاره به اینکه در هفته کتاب ۴۵ نشست مدرسه‌ای کتابخوان که در مدارس سراسر استان اصفهان برگزار می‌شود، گفت: طرح دانش آموز کتابدار با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش در استان اصفهان اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین برای اولین بار طرح «خانواده خوب کتابخوان» در کشور در شهرستان نجف آباد با همکاری شهرداری نجف آباد برگزار می‌شود، دوره‌های آموزشی قصه گویی ویژه مربیان مهدکودک‌ها با مشارکت اداره کل بهزیستی از اقدامات هفته کتاب در استان اصفهان خواهد بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اعلام اینکه برنامه جشن هفته کتاب استان اصفهان امسال در شهر شهید ابراهیم همت برگزار می‌شود، ابراز داشت: در تاریخ ۲۹ آبان ماه و در راستای شناساندن بیشتر شهید ابراهیم همت به جامعه و تجدید میثاق با ایشان برنامه جشن کتاب با حضور فرمانداران، خیران، شهرداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان شهرضا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

 

اجرای برنامه های متنوع در هفته کتاب

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.