معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات علوفه‌ای در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره تولید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات علوفه‌ای در استان گفت: استان قزوین ظرفیت زیادی در کشت این نوع گیاه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در روز مزرعه چغندر قند به اهمیت و تولید کشت محصولات علوفه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن نیاز علوفه‌ای استان است، که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن در استان تولید می‌شود.

اسماعیلی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی در زمینه کشت گیاهان علوفه‌ای کم آب بر اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

او گفت: در حال حاضر ۲ رقم چغندر قند علوفه‌ای (کارا و کی روش) در مزارع شهرستان البرز این استان کشت شده که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این دو رقم به ویژه رقم کی روش از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت:در حال حاضر ارزن، ترتی کاله، خلر و ماشک، سورگوم و اسپرس در برنامه الگوی کشت مزارع استان اجرا شده است.

اسماعیلی در ادامه به ظرفیت کشاورزی دشت قزوین اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۴۸۹ هزار هکتار سطح اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که از این میزان ۲۶۲ هزار هکتار اراضی ابی برا‌ی تولیدمحصولات زراعی و ۷۳ هزار هکتار باغ است.

اسماعیلی افزود: اولین و مدرن‌ترین شبکه آبیاری کشور در استان قزوین است که سهمیه سالانه آن ۲۷۸ میلیون مترمکعب است.

او یاد آور شد: استان قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید محصولات زراعی و باغی است.

انتهای پیام/ک

استان قزوین ظرفیت زیادی در کشت گیاهان علوفه ای دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.