مرکل از تولید سیستم‌های تسلیحاتی جدید در اروپا خبر داد

صدراعظم آلمان در سخنرانی خود گفت کشور‌های اروپایی در حال توسعه و ساخت سلاح‌های جنگی جدید از جمله هواپیما‌های نظامی و تانک هستند.

مرکل از تولید سیستم‌های تسلیحاتی جدید در اروپا خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنرانی امروز خود گفت کشور‌های اروپایی به دنبال آن هستند که سلاح‌ها و سیستم‌های جدید نظامی از جمله هواپیما‌های جنگی و تانک بسازند.

مرکل در سخنرانی هفتگی خود که این بار با ۶۴امین سالروز بنیانگذاری بوندس‌وهر (نیروی دفاعی آلمان) همزمان شده بود، گفت «ما در آینده به طور مشترک سیستم‌های تسلیحات نظامی را توسعه خواهیم داد، از جمله آن‌ها پروژه‌های ساخت هواپیما‌های جنگی و تانک است که در دستور کارمان قرار دارد».

بنا به گفته مرکل، آلمان و فرانسه در این زمینه پیشرو هستند. او در ادامه تاکید کرد درگیری‌ها در اوکراین و الحاق کریمه به روسیه بار دیگر دفاع و همکاری در چارچوب اتحاد‌های نظامی از جمله ناتو را به حقیقت تبدیل و عملی کرد.

صدراعظم آلمان در ادامه صحبت‌های خود از «مولفه نظامی با منافع سیاست خارجی و توسعه همکاری‌ها در داخل اتحادیه اروپا» سخن گفت.

او اضافه کرد امنیت آلمان با وجود بوندس‌وهر آلمان تضمین می‌شود و به همین دلیل باید نیرو‌های مسلح منابع مالی لازم برای توسعه را دریافت کنند.

مرکل این سخنان را در حالی بیان می‌کند که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه در مصاحبه با نشریه اکونومیست با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در ناتو و یک جانبه گرایی این کشور اعلام کرد ناتو دچار مرگ مغزی شده است. این سخنان رهبر فرانسه با واکنش شدید کشور‌های عضو ناتو از جمله آلمان و استقبال روسیه همراه شد. مرکل این سخنان مکرون را غیرضروری دانسته و بر لزوم اتخاذ رویکردی متحد تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار