هشدار آلمان به فرانسه در خصوص تضعیف ناتو

در پی اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور فرانسه درباره ناتو، وزیر خارجه آلمان در خصوص تضعیف این سازمان به پاریس هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز یکشنبه در پاسخ به سخنان انتقادی امانوئل مکرون، در خصوص تضعیف پیمان امنیتی ناتو هشدار داد.

او در یادداشتی که در مجله اشپیگل منتشر شد، نوشت: این اشتباه است اگر ما ناتو را تضعیف کنیم. بدون آمریکا، نه آلمان و نه اروپا قادر نخواهند بود از خود بطور مؤثری محافظت کنند.

ماس همچنین با حمایت از درخواست مکرون برای تقویت ظرفیت دفاعی اروپا گفت: به همین خاطر است که ما همراه با فرانسه سخت کار می‌کنیم تا اروپایی را بسازیم که در سیاست امنیتی، بسیار نزدیکتر عمل می‌کند.

او در ادامه با بیان اینکه اتحادیه اروپا و ناتو علیه یکدیگر فعالیت نخواهند کرد، گفت: بله، ما خواهان اروپایی قوی و با اقتدار هستیم؛ اما به عنوان بخشی از یک ناتو قوی، نه به عنوان جایگزین.


بیشتر بخوانید: رأی الیوم: نفرین سوریه دامنگیر ناتو شده است و فروپاشی آن را رقم می‌زند


هایکو ماس همچنین خواهان ایجاد «شورای امنیت اروپا» شد که انگلیس نیز با وجود برنامه اش برای خروج از اتحادیه اروپا، یکی از اعضای آن باشد. وزیر خارجه آلمان در ادامه با بیان اینکه در خصوص این طرح با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود از نزدیک همکاری می‌کرد، گفت: آلمان قصد دارد تا چارچوبی را برای شورای امنیت اروپا در خلال ریاست اتحادیه اروپا در نیمه دوم ۲۰۲۰ ارائه دهد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به مجله اکونومیست گفت ناتو در حال تجریه مرگ مغزی است. وی این مسئله را به فقدان هماهنگی و غیر قابل پیش بینی بودن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مربوط دانسته بود. (اینجا)

انتهای پیام/

 
برچسب ها: آلمان ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار