کارگاه آموزشی وتکنیکی نمایش‌ها ضعیف است

داور بخش کودک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری کارگاه‌ های آموزشی و تکنیکی امسال متاسفانه ضعیف است.

کارگاه آموزشی وتکنیکی نمایش‌ها ضعیف استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قطب‌الدین صادقی، داور بخش کودک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امروز در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: جشنواره تئاتر خوب است شور و هیجان خاصی دارد و این استقبال و شلوغی سالن‌ها نشان می‌دهد که جشنواره زنده‌ای است واز نظم خاصی برخوردار است.

او با بیان اینکه میزبانی همدان را خوب عنوان کرد و افزود: هنوز نمی‌توان از مقایسه جشنواره امسال با گذشته چیزی گفت، چون داور هستم و باید تا اتمام جشنواره صبر کرد.

داور بخش کودک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه جشنواره سال‌های قبل کارگاه‌های آموزشی زیادی داشت، اما امسال نمی‌بینم افزود: یکی از ویژگی‌های جشنواره خوب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تکنیکی است، اما امسال نیست.

صادقی ادامه داد: به عقیده من در جشنواره صبح‌ها باید به برگزاری کارگاه اختصاص یابد و اجرا‌ها بعدازظهر باشد و هنرمندان بتوانند در طول حضور در جشنواره تحت آموزش اساتید بزرگ تکنیک‌های نو و روش‌های تازه را بشناسند تا به کارشان غنا دهند.

او با تأکید بر اینکه هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر باید شب‌ها جلساتی برای بحث و بررسی روش‌های به کار رفته و محتوا‌های مورد بحث نمایش‌ها داشته باشند گفت: بعد تحلیلی به جشنواره غنا می‌بخشد.

داور بخش کودک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه به نظر من موضوعات نمایش‌های امسال جشنواره بد نیست، اما تکنیک‌ها ضعیف است گفت: اینکه چگونه روح همکاری در بین بچه‌ها مطرح شود، مهم است و این تکنیک‌هاست که می‌تواند محتوا را آشکار سازد.

صادقی شادی و روح همکاری و شجاعت در اجرا‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اینکه چگونه می‌توان یک نمایش را به ساختار دراماتیک تبدیل کرد، نباید به فراموشی سپرده شود.
انتهای پیام/ب

جشنواره تئاتر از شور و هیجان خاصی برخوردار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.