هرج و مرج در بولیوی پس از استعفای رئیس‌جمهور

بنابر اعلام رسانه‌ها، در پی استعفای اوو مورالس از ریاست‌جمهوری بولیوی، چند اتوبوس و خانه برخی سیاستمداران به آتش کشیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی استعفای اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی، (اینجا) ناآرامی‌هایی یکشنبه شب در لاپاز (پایتخت) و ال آلتو، شهری نزدیک پایتخت بولیوی روی داد. بنا بر اعلام رسانه‌های محلی، چند اتوبوس و خانه برخی سیاستمداران به آتش کشیده شد.

رسانه‌ها حدود ۱۵ خودرو را نشان دادند که در پایانه‌ای در حال سوختن هستند و اداره خدمات حمل و نقل عمومی شهرداری لاپاز هم در توئیتی اعلام کرد: «ده‌ها تظاهرکننده وارد تأسیسات ما شدند و در حال آتش زدن اتوبوس‌ها هستند.»

کاسیمیرا لما، مجری تلویزیون «یونیورسیتاریا»، اعلام کرد که خانه اش به آتش کشیده شده است.

خانه خوآن رامون کوینتانا، وزیر سابق، نیز به دست افراد ناشناس غارت شد. بر اساس اظهارات کوینتانا در تلویزیون، این افراد همه اسناد او را با خود بردند.

در لاپاز همچنین در پی اعلام استعفای اوو مورالس، مقر سفارت ونزوئلا از سوی افدرادی که صورتشان را پوشانده بودند، اشغال شد.

کریزبیلی گونزالس، سفیر ونزوئلا در لاپاز، به خبرگزاری رسمی «ای‌بی‌آی» گفت: «تظاهرکنندگان نقاب دار که سپر و دینامیت در دست داشتند سفارت ونزوئلا را در بولیوی گرفتند. ما خوبیم و در جای امن به سر می‌بریم، اما آن‌ها می‌خواستند کشتار به راه بیندازند. به ما کمک کنید تا این وحشیگری را محکوم کنیم.»

در اواسط شب، گشت‌زنی‌های ارتش در خیابان‌های لاپاز و ال آلتو آغاز شد. در عوض، مأموران پلیس که بسیاری از یگان‌های آن در روز‌های اخیر بر ضد مورالس شورش کردند، به گشت‌زنی نپرداختند و فرماندهی آن‌ها هم هیچ توضیحی در مورد غیبت آن‌ها نداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
این کودتا هم کار آمریکا است.
آخرین اخبار