انجام تحقیق علمی به جای حبس برای متهم کهنوجی

رئیس دادگستری شهرستان کهنوج گفت:پزشک متخصص بجای حبس به آموزش رایگان بانوان شهرستان کهنوج محکوم شد.

انجام تحقیق علمی به جای حبس برای متهم کهنوجیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سهراب سالاری، رئیس دادگستری شهرستان کهنوج گفت: متهمان پرونده قصور پزشکی در یکی از مراکز درمانی این شهر که شامل یک متخصص زنان وزایمان و دو پرستار و یک ماما بودند به پرداخت دیه و از لحاظ جنبه عمومی بجای یک سال حبس به ارائه آموزش رایگان و نوشتن مقاله با موضوع راه‌های پیشگیری از مرگ و میر نوزاد و مادر محکوم شدند.

سالاری در تشریح جزئیات این پرونده که در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر کهنوج مورد رسدیگی قرار گرفت، گفت: نظر به اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به شکایت اولیادم مقتول، گزارش مرجع انتظامی، شهادت شهود و نظریه پزشکی قانونی، نظریه‌ی کمیسیون پزشکی در خصوص مرحومه خانم (ن. پ) این کمیسیون با توجه به مستندات موجود در پرونده و به لحاظ عدم مراقبت مناسب از بیمار پس از انجام عمل جراحی قصور کادر پزشکی را محرز دانسته است.

سالاری افزود:متهم ردیف اول (ماما)، متهم ردیف دوم (پرستار)، متهم ردیف سوم (پرستار) هر سه مشترکا و به صورت مساوی به میزان سی درصد تقصیر و متهم ردیف چهارم (متخصص زنان و زایمان) دائر برارتکاب قصور پزشکی به میزان ۵۰ درصد منتهی به قتل غیر عمد موضوع شکایت اولیاءدم مقتول، مقصر شناخته شده اند.

سالاری افزود:دادگاه از لحاظ جنبه عمومی هر یک از متهمین موصوف را به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم میکند.

رئیس دادگستری شهرستان کهنوج بیان داشت: دادگاه همچنین متهم ردیف چهارم (متخصص زنان و زایمان) را به برگزاری دوره آموزشی بیست روزه، روزانه به مدت دو ساعت با موضوع مراقبت‌های ویژه دوران بارداری برای بانوان شهرستان کهنوج با نظارت رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهنوج محکوم می‌کند.
او افزود:در صورت عدم انجام احکام صادره در مهلت مقرر، واحد اجرای احکام مجازات حبس متهمان را اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/س

پزشک متخلف بجای حبس به آموزش رایگان بانوان در کهنوج محکوم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار