هایکو ماس: ایران باید به تعهداتش بازگردد

وزیر خارجه آلمان به اقدام برجامی اخیر کشورمان واکنش نشان داد و خواستار عمل کردن ایران به تعهداتش در چارچوب این توافق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شورای اروپا، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، همزمان با ورود به بروکسل برای شرکت در نشست شورای وزرای امور خارجه اروپا در گفت‌وگو با خبرنگاران از ایران خواست به توافق هسته‌ای احترام بگذارد.

او در اظهارات خود گفت: ما می‌خواهیم برجام را حفظ کنیم، اما ایران باید در نهایت به تعهداتش بازگردد و به آن‌ها احترام گذارد.

استف بلاک، وزیر امور خارجه هلند، هم روز دوشنبه همزمان با ورود به نشست شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما قطعا درباره توافق هسته‌ای ایران گفتگو می‌کنیم و من درباره رفتار ایران بسیار نگرانم.

این اظهارات در پی اقدام ایران در برداشتن گام چهارم برجامی خود به علت بدعهدی‌های غربی‌ها در اجرای این توافق مطرح می‌شود. ایران در اردیبهشت ماه در نخستین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، اعلام کرد در پاسخ به بازگشت تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های کشور‌های باقی مانده در توافق برای جبران آثار منفی این تحریم‌ها، به مرور تعهد خود را به توافق هسته‌ای کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
ایا خود اروپا به تعهداتشان عمل کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
غلط کرده هم آمريکا و هم اروپا ، مگر تعهدي هم مانده که بخواهيم به آن عمل کنيم
آخرین اخبار