برگزاری همایش تجلیل از محمدجعفر جعفری لنگرودی

همایش تجلیل از محمدجعفر جعفری لنگرودی آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت:  همایش تجلیل از مقام علمی استاد برجسته فلسفه، فقه و حقوق دکتر محمدجعفر جعفری لنگرودی اول آذر برگزار می شود .

او افزود: اکران فیلم مستند از زندگی دکتر جعفری لنگرودی، چاپ کتابچه زندگینامه استاد جعفری، اجرای تئاتر زندگی دکتر جعفری، ساخت و نصب سردیس استاد جعفری در لنگرود، نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان و استان از برنامه‌های پیش بینی شده همایش نکوداشت استاد جعفری لنگرودی است.

محمد جعفر جعفری لنگرودی فقیه، فیلسوف، ادیب و حقوقدان سرشناس ایرانی و صاحب تالیفات بسیاری در دانش حقوق، فلسفه، فقه، ادبیات و تاریخ است، او که چندی نیز ریاست دانشکده حقوق دانشگاه تهران را برعهده داشته، از برجسته‌ترین استادان حقوق معاصر ایران به شمار می‌رود.

وی  متولد ۱۳۰۲ در لنگرود است که پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در این شهرستان  برای ادامه تحصیل به دانشسرای رشت رفت که در حال تحصیل در دانشسرا، پدر و مادرش از دنیا رفتند. به همین دلیل تحصیل در دانشسرا را نیمه تمام گذاشت و برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه شهر‌های قم، همدان، اصفهان و مشهد رفت و در حوزه علمیه خراسان در محضر حضرت آیت الله میرزاهاشم مدرس قزوینی به درجه اجتهاد نایل شد.

محمد جعفر جعفری لنگرودی که همزمان با تحصیلات حوزوی موفق به اخذ دیپلم نیز شده بود، برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران نیز ثبت نام کرد و پس از سپری کردن دوران تحصیل موفق شد دکترای حقوق خود را در سال ۱۳۳۹ از این دانشگاه دریافت کند.

دکتر جعفری لنگرودی اکنون ۹۶ سال داردو در انگلستان زندگی می‌کند و کماکان در حال تالیف، ترجمه و تحقیق در فقه، حقوق و فلسفه است.

دایرةالمعارف عمومی حقوق (الفارق)، دانشنامه حقوقی، ترمینولوژی حقوق، مبسوط در ترمینولوژی حقوق، فرهنگ عناصرشناسی، فلسفه اعلی، فلسفه حقوق مدنی، تئوری موازنه، رنسانس فلسفه و ۶۵ جلد کتاب دیگر از تالیفات این استاد برجسته است که مرجع بیشتر پایان نامه‌های دانشجویان و پژوهش‌های پژوهشگران معاصر شده است.

 

 

انتهای پیام / ق 

 

همایش تجلیل از محمدجعفر جعفری لنگرودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.