رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان خبر داد؛

انجام بیش از ۲۰۰۰ ماموریت در مناطق مرزی غرب و جنوب غربی کشور

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان از انجام بیش از ۲۰۰۰ ماموریت در مناطق مرزی غرب و جنوب غربی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علاءالدین شیخی گفت: شش ماهه امسال ۱۴۸ هزار تماس با مرکز اپراتوری اورژانس لرستان گرفته شده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۳۳۰ مورد منجر به انجام ماموریت و اعزام آمبولانس به محل شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ماموریت ۷۹۵۶ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و مرتبط با حمل و نقل بوده و ۲۵ هزار و ۳۸۲ ماموریت مربوط به حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل مانند (سقوط، خشونت، حوادث ورزشی، برق گرفتگی، غرق شدگی و...) بوده است، افزود: همچنین در مجموع از کل ماموریت‌ها ۲۱ هزار و ۴۰۱ مورد شهری و ۱۱ هزار و ۹۳۷ جاده‌ای بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان گفت: در این مدت ۵۲ مورد احیای قلبی ریوی موفق و ۵۰۵ سورتی پرواز عملیاتی توسط اورژانس هوایی در استان انجام شده است.

شیخی عنوان کرد: در این مدت ۱۳۱ مادر باردار در مناطق صعب‌العبور پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به مراکز درمانی توسط بالگرد اورژانس هوایی انتقال یافتند.

وی بیان کرد: سازمان اورژانس لرستان مجهز به دو بالگرد برای انجام ماموریت‌های اورژانسی در مناطق صعب‌العبور، دو اتوبوس آمبولانس و ۷۰ پایگاه زمینی فعال در سطح استان برای ارائه خدمات اورژانسی است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان در ادامه با بیان اینکه در اربعین امسال اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ لرستان ۴۹۰۸ ماموریت را انجام داده، بیان کرد: در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب در ایام اربعین امسال ۲۸۱۲ ماموریت انجام شده که ۵۰ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۲۶۹۰ مورد غیر ترافیکی بودند.

شیخی گفت: از این تعداد ماموریت ۲۶۷۰ مورد در محل درمان و ۱۲۰ مورد منجر به اعزام شدند.

وی یادآور شد: تعداد ماموریت‌های درون استانی در اربعین امسال ۲۰۹۶ مورد بوده که ۳۴ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۲۰۶۲ مورد غیرترافیکی است که از این تعداد ۲۰۷۵ مورد در محل درمان و ۲۱ مورد منجر به اعزام شد.

انتهای پیام/د

بیش از ۲۰۰۰ ماموریت در مناطق مرزی غرب و جنوب غربی کشور انجام شد

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.