در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارسال نامه به رئیس‌جمهور درباره حذف مالیات عملکرد تهیه‌کنندگان سینما

داریوش باباییان تهیه‌کننده سینما، در خصوص حذف مالیات عملکرد تهیه‌کنندگان سینما توضیحاتی داد.

داریوش باباییان تهیه کننده سینما، درباره حذف معافیت عملکرد مالیاتی تهیه‌کننده‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: عملکرد مالیاتی برای تهیه‌کنندگان، دفاتر و کلیه دست اندرکاران سینما در دهه هفتاد اتفاق افتاد و معافیت مالیاتی برای این دوستان بود؛ اما سازمان امور مالیاتی چند سالی است ارزش افزوده ۹ درصدی را از سینما‌ها (که چهار و نیم درصد متعلق به سینما‌ها و چهار و نیم درصد متعلق به تهیه کننده است) از مجموع فروش سینما بر می‌دارد و پرداخت می‌کند.

او افزود: اخیراً بخشنامه‌ای دادند که بخش تولید هم ۹ درصد مالیات بدهد؛ یعنی می‌خواهند دو تا ۹ درصد از سینما بگیرند که این غیر قانونی و اشتباه است. بعد آمدند و گفتند پخش کننده هم ۹ درصد بدهد و این یعنی سه تا ۹ درصد! اما با جلساتی که گذاشته شد و بحث هایی که صورت گرفت به پخش کننده  گفتند به جای ۹ درصد به عنوان درآمدزایی، ۹ دهم درصد بدهید و این اتفاق افتاد. اما می‌خواهند به طور کلی در برنامه سه ماهه چهارم امسال معافیت مالیاتی از سینما برای تولیدکننده را بردارند که این کار درستی نیست.

باباییان گفت: در این خصوص نمایندگان خانه سینما و صنوف با قدرت در حال گفت‌وگو هستند و حتی نامه‌ای به ریاست جمهوری دادند که جلوی این جریان را بگیرند؛ چون همین الان هم سینما ضرر می‌دهد. شاید فقط پنج فیلم سود ببرند، اما نود و پنج فیلم دیگر ضرر می‌دهند و ان شاء الله مسئولان کار را به نتیجه برسانند و کارشناسانه معافیت را ادامه بدهند. چون سینما یکی از جایگاه‌های ضررده است و البته شیرین برای مسئولان.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار