چرا رژیم صهیونیستی فرمانده سرایاالقدس را ترور کرد؟

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چندی پیش به توان بالای ابوالعطا، فرمانده شاخه نظامی جهاد اسلامی در مقابله با این رژیم اذعان کرده بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  جنگنده‌های رژیم صهونیستی بامداد امروز، سه شنبه، با تجاوز به محله «الشجاعیه» در شرق نوار غزه و گلوله باران خانه‌های مردم، «بهاء سلیم ابو العطا» یکی از فرماندهان سرایاالقدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) را به همراه همسرش به شهادت رساندند.

ارتش رژیم صهیونیستی مسئولیت این عملیات ترور را برعهده گرفت و اعلام کرد: در عملیات مشترک ارتش و امنیت عمومی اسرائیل، ساختمانی را که در آن یکی از فرماندهان جهاد اسلامی با نام بهاء ابوالعطا حضور داشت هدف قرار دادیم.

علت ترور شدن فرمانده سرایاالقدس به دست رژیم صهیونیستی چه بود

چرا رژیم صهیونیستی به دنبال ترور ابوالعطا بود؟

روزنامه عبری زبان «جروزالم پست» چندی پیش به نقل از افسران ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی تاکید کرد که «سردار قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله و ابو عطا»، مهمترین دشمنان "اسرائیل" هستند که در صدر لیست ترور این رژیم قرار دارند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: ابو العطا به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در غزه مسئول برنامه ریزی برای حمله به تل‌آویو و به ویژه مسئول صدور فرمان برای پرتاب موشک به سوی اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیست نشین، نظارت بر ساخت سلاح و تقویت توان نظامی جهت ساخت موشک‌های با بُرد بلند بوده است.

خزانه داری آمریکا نیز دو ماه پیش این فرمانده را به علت نقش بارزش در مقابله با تروریسم و اشغالگران صهیونیست و تجاوزاتی که علیه مردم و مقدسات فلسطینی‌ها روا می‌کنند، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

علت ترور شدن فرمانده سرایاالقدس به دست رژیم صهیونیستی چه بود

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: ابوالعطا بمب ساعتی بود

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره او گفت: ساختمانی را هدف گرفتیم که رهبر برجسته جنبش جهاد اسلامی در غزه یعنی بهاء ابو العطا در آنجا حضور داشت.

به گفته این سخنگو، این هدف گیری در عملیات مشترک ارتش و سازمان امنیت عمومی (شاباک) انجام شد. ادرعی افزود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دستور انجام عملیات را داد.

وی در سلسله توییت‌هایی در توجیه این جنایت افزود: ابو العطا عملا بسیاری از عملیات‌های جنبش جهاد اسلامی در غزه را اجرا می‌کرد و به منزله بمب ساعتی بود. وی همچنین مستقیما در عملیات‌ها دست داشت و تلاش‌هایی برای هدف گیری مواضع اسرائیل به طرق مختلف صورت داده بود که از جمله آن‌ها شلیک راکت، عملیات تک تیراندازی، شلیک پهپاد و ... بود.

علت ترور شدن فرمانده سرایاالقدس به دست رژیم صهیونیستی چه بود

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: او مسئول بسیاری از عملیات‌ها در سال جاری در غزه نظیر شلیک موشک به جشنواره سدروت در ۲۵ اوت ۲۰۱۹ یا شلیک راکت به سمت سدروت و منطقه اطراف غزه موسوم به "غلاف غزه" در روز یکم نوامبر ۲۰۱۹ بود.

همچنین وی ادعا کرده ارتش اسرائیل برای عملیات چند روزه و جنگ آماده است و هدف گرفتن ابو العطا به منزله هدف گرفتن بمب ساعتی بود نه به معنای بازگشت به سیاست‌ ترور.

علت ترور شدن فرمانده سرایاالقدس به دست رژیم صهیونیستی چه بود

جهاد اسلامی دومین گروه بزرگ و مهم در غزه بعد از حماس است و رژیم صهیونیستی همواره در تلاش است فرماندهان و اعضای این گروه را در فلسطین و حتی در سوریه و لبنان هدف قرار دهد به گونه‌ای که همزمان با ترور ابوالعطا در نواز غزه، رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان این جنبش را در دمشق هدف قرار داد که خوشبختانه عملیات ترور این فرمانده به شکست انجامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
چون اسراییل یک رژیم اشغالگر و جعلی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
شهادت در راه خدا عزتی است بزرگ
آخرین اخبار