مدیرعامل تراکتور مشروط شد

مدیریت صادقیان در باشگاه تراکتور تحت شعاع مسائل حاشیه‌ای قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که محمدرضا زنوزی، مالکیت باشگاه تراکتور را بر عهده گرفت، این نوید به هواداران تیم فوتبال تراکتور تبریز داده شد که مشکلات مالی از حوالی تیم محبوب شان رخت بر بسته و دیگر خبری از اعتصاب بازیکنان به دلیل  پرداخت نشدن  مطالباتشان، شکایت های دردسرساز بازیکنان سابق و حواشی دیگری که مربوط به مشکلات مالی است در باشگاه تراکتور نخواهد بود.

با توجه به اینکه محمدرضا زنوزی از سال های بسیار دور به عنوان یک فعال اقتصادی مشغول فعالیت است، از همان روزهای آغازین حضور او در تراکتور لزوم حضور مدیرانی که بتوانند در نقش پلی میان باشگاه و مالک عمل کنند، در باشگاه احساس می شد مدیرانی که بتوانند به نحو احسن از سرمایه ای که مالک باشگاه در اختیار باشگاه قرار می دهد استفاده کرده و ضمن راضی نگاه داشتن نفرات زیر مجموعه شان، در راستای تغییر و تحولات کلان و تبدیل باشگاه تراکتور به یک باشگاه خصوصی موفق قدم بردارند.

مدیرعامل تراکتور مشروط شد


بیشتر بخوانید: حمایت قاطع مالک تراکتور از دنیزلی


البته تا به این جای کار اما به هیچ عنوان چنین مدیرانی را در باشگاه تراکتور ندیده ایم. همانند پست سرمربی، باشگاه تراکتور در پست مدیرعامل نیز تغییرات زیادی در طول یک سال اخیر داشته است. این تغییرات باعث شده تا اولین و مهمترین اصل مدیریت در یک باشگاه فوتبال که همانا ثبات مدیریتی است، به طول کامل فراموش شود.

مدیریت فعلی، با در نظر گرفتن دو دوره سرپرستی عباس الیاسی، چهارمین مدیرعامل تراکتور پس از خصوصی شدن به شمار می رود. عضویت در هیئت مدیره باشگاه گسترش ‌فولاد و مدیرعاملی هپکو تنها بخشی از رزومه کاری غلامرضا صادقیان است که در حال حاضر مدیرعامل باشگاه تراکتور است. در میان پست های قبلی صادقیان، تنها پست مرتبط با مدیرعاملی یک باشگاه فوتبال، حضور او در هیئت مدیره باشگاه گسترش فولاد است. زمانی که صادقیان به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتور منصوب شد، از او به عنوان یکی از مدیران مورد نظر زنوزی یاد شد که دارای شمه و پرستیژ مدیریتی بالایی است و بنا به سوابق موفق مدیریتی‌ اش خواهد توانست روح تازه‌ای به باشگاه تراکتورسازی تبریز بدمد، اما آیا انتخاب فردی که نه سابقه حضور در فوتبال به عنوان بازیکن و مربی را داشته و نه به طور مستقیم به عنوان مدیر و مسئول در فوتبال حرفه ای فعالیت داشته به عنوان مدیرعامل باشگاه بزرگی به مانند تراکتور اقدام درستی بوده است؟

شرایط تراکتور، مجموعه ای از بی نظمی هاست 

شرایط فعلی باشگاه تراکتور نشان می دهد که این اقدام، اقدام درستی نبوده است. در شرایط فعلی، باشگاه تراکتور مجموعه منظمی از بی نظمی هاست. بی نظمی هایی که در رقم خوردن نتایج اخیر بی تاثیر نیستند. از ورود دوباره دلال بدنامی که دیگر همه او را می شناسند در نزدیکی های تیم تا اعتراض خاموش بازیکنان تیم به پرداخت نشدن  به موقع دستمزدهایشان مسائل دم دستی هستند که نشان می دهند، صادقیان در این مدت چند ماهه هنوز نتوانسته خود را به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتور با شرایط موجود وفق دهد.


بیشتر بخوانید: صادقیان: تیم تراکتور، انرژی به لیگ ترزیق کرده است/ از ۸۰ هزار هوادار، فقط ۷ نفر دستگیر شدند


احتمال تغییر و تحولات مدیریتی در تراکتور 

البته انتظار زیادی هم نباید از صادقیان داشت. برای وفق دادن فردی که تا کنون سابقه حضور در چنین شرایطی را نداشته، حداقل به دو سال زمان نیاز است و در این مدت نیز باید منتظر انواع آزمون و خطاهایی باشیم که دودشان به طور مستقیم  به چشم تیمی خواهد رفت که میلیون ها هوادار عاشق، با بردهایش می خندند و با باخت های می گریند. از گوشه و کنار شنیده می شود که احتمال تغییرات مدیریتی در باشگاه تراکتور وجود دارد. این احتمالات اما در حد حرف و حدیث هستند و تاکنون هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده است. در شرایطی که تیم رسانه ای باشگاه تراکتور در ساده ترین خبرهایشان نیز ناشیانه نام مدیرعامل را به عنوان مجری پیش پا افتاده ترین کارهای ممکن در باشگاه درج می کنند، حضور برخی افراد خطرناک در نزدیکی های تیم باعث شده تا حتی صدای بازیکنان تیم نیز در بیاید.

مدیرعامل تراکتور مشروط شد

در این که فردی با سابقه مدیریتی که در بالا ذکر شد، یک مدیر کاربلد و موفق به شمار می رود، هیچ شکی وجود ندارد اما همان گونه که گفته شد، وادی فوتبال حرفه ای، وادی نیست که در آن بی گدار به آب زد. با توجه به برخی مسائل و حواشی، در فصل جاری محمدرضا زنوزی را کمتر در جریانات روزمره باشگاه به عنوان نقش اول می بینیم و مالک باشگاه طی یک تصمیم هوشمندانه و حرفه ای، اجرای امور را به تیم مدیریتی سپرده است.

تیم مدیریتی از عهده کارهای محول شده تا این لحظه برنیامده است. در حالی که تا کنون هیچ اعتراض رسمی از سوی بازیکنان مبنی بر دیرکرد پرداختی هایشان مطرح نشده، منابع آگاه خبر می دهند که مدت زیادی از زمان تعیین شده برای پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان گذشته که این موضوع خود می تواند یک عامل موثر در افت فعلی تیم در امر نتیجه گیری باشد.


بیشتر بخوانید: صادقیان: ابلاغی درباره بدهی به یکی از اپراتورهای همراه دریافت نکردیم


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.