احتمال دیدار پوتین و اردوغان در مراسم بهره‌برداری از خط لوله گاز طبیعی تورک استریم

کرملین اعلام کرد روسای جمهور روسیه و ترکیه به احتمال زیاد در مراسم بهره‌برداری از خط لوله گاز طبیعی تورک استریم (TurkAkim) در ژانویه سال ۲۰۲۰ دیدار می‌کنند.

احتمال دیدار پوتین و اردوغان در مراسم بهره‌برداری از خط لوله گاز طبیعی تورک استریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از احتمال دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با همتای ترکیه‌ای خود رجب طیب اردوغان در مراسم بهره‌برداری از خط لوله گاز طبیعی تورک استریم (TurkAkim) در ژانویه سال ۲۰۲۰ خبر داد.

پسکوف گفت: رئیس جمهور پوتین احتمالا با همتای ترکیه‌ای خود در مراسم آغاز بهره برداری از خط لوله گاز طبیعی تورک استریم (TurkAkim) در ژانویه سال ۲۰۲۰ دیدار کند. با این حال، اگر سران دو کشور لازم بدانند پیش از این نیز با هم ملاقات خواهند داشت.

وی افزود: بهره برداری از خط لوله گاز طبیعی تورک استریم فرصت خوبی برای دیدار سران دو کشور خواهد بود.

تورک‌ استریم، خط لوله انتقال گاز طبیعی به طول ۱۰۹۰ کیلومتر است، که از شهر «آناپا» در روسیه آغاز شده و پس از گذر از دریای سیاه، در شهر لوله‌بورگاس، کشور ترکیه پایان می‌یابد. ظرفیت انتقال گاز طبیعی این خط لوله روزانه معادل ۸۰ میلیون متر مکعب است.

پسکوف همچنین در واکنش به تحولات فلسطین اشغالی و غزه اعلام کرد مسکو نسبت به افزایش تنش‌ها در نوار غزه و اسرائیل نگران است و طرف‌های درگیر را به آرامش دعوت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار