تاکید استاندار خراسان رضوی؛

تاثیر مثبت هیات‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

استاندار خراسان رضوی گفت: هیات‌های مذهبی می‌توانند در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

تاثیر مثبت هیات‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست مشترک با روسای هیات‌های مذهبی شهرستان‌های استان گفت: امیدواریم هیات‌های مذهبی با یک ماموریت مشترک برای نشر معارف دین و سیره اهل بیت بیش از گذشته قدم بردارند و در این مسیر معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری هم پای کار خواهد بود.

او در ادامه، با اشاره به اینکه بخشی از امنیت ملی کشورها، تداوم حکومت‌ها و ثبات سیاسی قدرت‌ها در ۷۰ سال اخیر وابسته به قدرت اقتصادی بوده است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم امنیت ملی ایران اسلامی همواره در اوج اقتدار باشد، باید اقتصاد قدرتمندی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه نظام‌های اداری توسط دولت‌های گوناگون تا به امروز مانع توسعه کشور شده است، بیان کرد: نظام تمرکزگرایی در کنار بروکراسی اداری و عدم انسجام ارکان حکومتی از جمله چالش‌های موجود در عرصه اقتصاد کشور است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه عدم توجه به فرهنگ آموزه‌های دینی باعث بروز آسیب‌هایی شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فعالان اقتصادی و کارآفرینان را رزمنده‌های عرصه اقتصاد نامیده اند بنابراین نباید آن‌ها را زالوصفت تعبیر کرد.

او با بیان اینکه قوانین مزاحم باعث عقب افتادگی کشور شده است، افزود: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی ارکان و کارگزاران حکومت را برای خدمت به مردم دور هم جمع کرده و خوشخبتانه تا به امروز نتایج مطلوبی هم داشته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی پیش از این در کرمان اجرا و ثمرات زیادی به دنبال داشت، گفت: اکنون در خراسان رضوی ۱۲ منطقه اقتصادی ترسیم شده که در بستر آن فرصت‌های سرمایه گزاری شناسایی می‌شود و توانمندسازی جوامع محلی از مبداء روستا‌ها شکل می‌گیرد.

او گفت: هیات‌های مذهبی استان از ظرفیت بسیار خوب مردمی برخوردار هستند و به خوبی می‌توانند در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی کنند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

هیات‌های مذهبی از ظرفیت مردمی برخوردارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.