رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

بخش زیادی از شکایت‌ها، در ارتباط با سوءاستفاده از تراکنش‌هاست

همتی گفت: تعداد زیادی از شکایت‌هایی که به پلیس فتا ارجا داده می‌شود، سوء‌استفاده از تراکنش‌هایی است که افراد بدون کارت انجام می‌دهند.

بخش زیادی از شکایت‌ها، در اتباط با سوءاستفاده از تراکنش‌هاستبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به طرح گواهی اعتبار مولد (گام)، گفت: ما دنبال این هستیم راهکار‌هایی پیدا کنیم که بدون افزایش نقدینگی بخشی از مشکلات واحد‌های تولیدی مرتفع شود.

او افزود: این گام اعطای گواهی‌های اعتباری است که بانک‌ها برای تامین زنجیره تولیدی صادر خواهند کرد و در واقع واحد‌های تولیدی که به مواد اولیه نیاز دارند می‌توانند از این اوراق استفاده کنند بدون آنکه به نقدینگی اضافه شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: کلیات طرح گواهی اعتبار مولد (گام) در جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار تصویب شد و اگر دو هفته دیگر جزییات آن تصویب شود آن را عملیاتی می‌کنیم تا مشکلات تولیدکنندگان از طریق اوراقی که بانک‌ها تأمین می‌کنند حل شود و یک نکته مورد توجه دیگر آنکه این اوراق در بازار بورس هم قابل خرید و فروش است.

همتی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه هزینه‌های رمز دوم یک بار مصرف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟، گفت: استفاده از این رمز‌ها یکی از کار‌های ضروری است چراکه تعداد بسیار زیادی از شکایت‌هایی که به پلیس فتا می‌شود، درباره سوءاستفاده‌هایی است که از تراکنش‌های بانکی افراد زمانی که بدون کارت اقداماتی را انجام می‌دهند، صورت می‌گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ما از ابتدا هم گفته بودیم هیچ کس نباید در این باره از مردم هزینه‌ای دریافت کند و بانک‌ها باید خودشان این رمز‌ها را برای مردم تامین کنند چرا که بخشی از اقدامات بانک‌ها برای مشتریان شان است و نباید هزینه‌ای از این بابت به آنها تحمیل شود.


بیشتر بخوانید: تحریم‌های جدید آمریکا تأثیری بر اداره نیرو‌های مسلح ندارد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار