نتیجه یک کارشناسی نادرست

ضرر ۴۶ میلیونی در حوضچه های آب شور

کارشناسی نادرست ۴۶ میلیون تومان به پرورش دهنده ماهی کپور در نهبندان خسارت وارد کرد.

دهدار پرورش دهنده ماهی کپور در نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: از سال ۹۵ کار پرورش ماهی کپور را در استخری با مساحت  ۲ هزار و ۱۰۰ متر شروع کردم. 

او با بیان اینکه تا اکنون نتوانسته است از این ماهی ها درآمدی داشته باشد افزود:  علت عدم بازدهی این استخر نابلدی کارشناس به دلیل ترویج غلط ماهی مصرف کننده آب شیرین در آب شور بوده است.

دهدار با اشاره به اینکه هیچ گونه تذکری مبنی برمناسب نبودن  آب شور  برای پرورش  ماهی کپور  داده نشده است گفت: چنین سیاستی موجب خسارت سنگین نه تنها به این واحد تولیدی شده بلکه سایر پرورش دهندگان ماهی نیز در سطح شهرستان متضرر شده اند.

پرورش دهنده ماهی کپور در نهبندان با اشاره به اینکه تاکنون در خصوص ساخت، خرید تجهیزات و بچه ماهی از طرح توسعه ملی اقتصاد به مبلغ ۴۶ میلیون وام دریافت شده است گفت: به دلیل تجویز نادرست کارشناس به تلفات خورده و عدم تولید باعث از جیب پرداخت کردن وام دریافتی شده است.

او عنوان کرد: با وجود نظارت بر واحد‌های تولیدی، اما آنچه برای کارشناسان و ادارات مربوطه مهم است دادن آمار و ارقام به مسئولین بالادستی است و آن‌ها پیگیر این نیستند که این کار مثمرثمر نخواهد بود.

دهدار ادامه داد: با وجود آنکه مشکلات عدیده در جهاد کشاورزی مطرح شده، ولی تاکنون پاسخی شنیده نشده است.

مالکی مدیر جهاد کشاورزی در پاسخ به پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند گفت:  در صورت اثبات این موضوع با کارشناس برخورد خوادهد شد.

انتهای پیام / ط ا

 گلایه مندی کشاورز نهبندانی  از کارشناسی نادرست

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.